Forum > Färdiga produktioner

Biscuit Barney - Tiga är Guld

<< < (9/10) > >>

Eddi:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 05.07.2011, 23:49:19 ---Ett lyft på redan bra prodd m version 2. Måste erkänna att jag gått o nynnat på refrängen flera gånger under veckan - och då har jag ändå bara lyssnat på låten två ggr...en gång innan - en gång nu...

--- Slut citat ---
Frågan är om du då nynnar på Göteborgska - själv nynnar jag på Stockholmska och hoppas att jag inte ska stöta ihop med Micke nånstans  :lol: - allvarligt talat den fastnar den här dängan - riktigt bra.

equality:
Intressant att se hur mixarbetet framskrider. Stör mig inte på blippbloppen i versen, kanske att jag nu vet att den är utpannad.  :huh: Jädrigt snygg ljudbild måste jag säga - helt radioklar i mina öron. Vore intressant med olofd:s synpunkter.

jonnerstone:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 05.07.2011, 23:49:19 ---Ett lyft på redan bra prodd m version 2. Måste erkänna att jag gått o nynnat på refrängen flera gånger under veckan - och då har jag ändå bara lyssnat på låten två ggr...en gång innan - en gång nu...

--- Slut citat ---

Det låter bra det  :)

--- Citat från: Eddi skrivet 06.07.2011, 00:24:38 ---

--- Slut citat ---
Frågan är om du då nynnar på Göteborgska - själv nynnar jag på Stockholmska och hoppas att jag inte ska stöta ihop med Micke nånstans  :lol: - allvarligt talat den fastnar den här dängan - riktigt bra.

--- Slut citat ---

Ja du, akta dig, jag har en grym vänster  :lol:. Närå, du får nynna på vilken dialekt du vill, bara du nynnar med så är jag nöjd  :)

--- Citat från: equality skrivet 06.07.2011, 05:02:12 ---Intressant att se hur mixarbetet framskrider. Stör mig inte på blippbloppen i versen, kanske att jag nu vet att den är utpannad.  :huh: Jädrigt snygg ljudbild måste jag säga - helt radioklar i mina öron. Vore intressant med olofd:s synpunkter.

--- Slut citat ---

Skönt att det framskrider, så det inte blev ett steg bakåt. Känner att vi kanske kan känna oss nöjda nu!

Tackar!!

mahan:
Tjou J!
Fantastiskt snygg låt med extremt fin mix. En oerhört bred o fin ljudbild, allt hörs från höger till vänster inget egentligen som kämpar om utrymme.

Om jag sku vara producent skulle jag testa ännu en  sak.... Eftersom choruset låter så jättesnyggt o stort med den breda ljudbilden skulle jag testa att göra versen så "smal" som möjligt, detta för att markera ännu mer den verkkligt catshiga o breda chorusdelen, som på detta sätt kunde växa ännu mer.  Jess, kör hårt med denna somarhit! LIKE IT! :)

h.  johan

jonnerstone:

--- Citat från: mahan skrivet 07.07.2011, 01:20:47 ---Tjou J!
Fantastiskt snygg låt med extremt fin mix. En oerhört bred o fin ljudbild, allt hörs från höger till vänster inget egentligen som kämpar om utrymme.

Om jag sku vara producent skulle jag testa ännu en  sak.... Eftersom choruset låter så jättesnyggt o stort med den breda ljudbilden skulle jag testa att göra versen så "smal" som möjligt, detta för att markera ännu mer den verkkligt catshiga o breda chorusdelen, som på detta sätt kunde växa ännu mer.  Jess, kör hårt med denna somarhit! LIKE IT! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Tackar för tycke och kommentarer. Vi anser oss färdigmixade med denna nu. Man kan "knulla flugor" ,som vi säger på fackspråk, i evighet. Nånstans måste man anse sig vara nöjd och dit har vi kommit nu. Blir det ett eventuellt skivsläpp så får det väl kanske gås igenom en runda till plus att man kanske får spela in vissa saker på nytt, samt en proffesionell mastring.

Tack tack!

Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion