Forum > Färdiga produktioner
Biscuit Barney - Tiga är Guld
jonnerstone:
--- Citat från: equality skrivet 29.06.2011, 01:30:30 ---Stark låt med ett sånt där "modernt" sound som jag har så svårt att komma med något vettigt att skriva om. Gillar verkligen melodierna och är svag för alliterationer och det får man en god del av här. Texten tar verkligen upp något som jag funderat många gånger på, när någon tar all plats i sällskapet utan att egentligen ha något att säga. Bra! Bra sång som alltid men tycker den krockar med en synth som ligger stundtals i samma frekvensområde.
--- Slut citat ---
jälv
Härligt att du gillar det. Ja, jag gillar också texten men allt beröm går till Silverpilen så han får svara själv ;)
Ska kolla upp det där med frekvenskrocken, men det är inget som jag själv lagt märke till. Jag har varit väldigt noggrann att städa i frekvenser och låta allt få sin egena plats i registret för att få fram den energi som låten kräver. Om du har nån tidsangivelse där du märker det så får du gärna dela med dig, så kan jag lättare angöra vad det är som orsakar det.
Tack för kommentarer och feedback!
Micke
Harmonica mike:
Oj vad bra detta var Micke!
Grym prodd å sång.
Egna funderingar:
Jag är lite allergisk för så högt mixad highat,men det är jag det,och sålunda inget att bry sig om.Inga övriga hudutslag eller klådor :)
Mike
equality:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 29.06.2011, 22:59:03 ---Om du har nån tidsangivelse där du märker det så får du gärna dela med dig, så kan jag lättare angöra vad det är som orsakar det.
--- Slut citat ---
Det är synth-riffet som sammanfaller med sångmelodin i versen jag reagerade lite på. I den snygga refrängen är kontrasten mellan sångmelodi och synthen perfekt. Det är alltså inte en equalizinggrej. Synthriffet är ju helt central för låten så rör inte det :) men när sång och synth går ganska unisont blir det kanske övertydligt och trångt i mitten i mina öron. Skulle det funka att dubbeltracka, fasförskjuta och panna ut synthen på sidorna, eller hur man nu breddar bäst? Och/eller sista versen kryddas med en andrastämma på elguran som ni är inne på i introt? Ingen genre jag är särskilt hemma i, bara min ringa mening...det hindrar ändå inte att jag gillar låten skarpt och skånskan funkar perfekt (läst tidigare inlägg och hur skulle t ex Peps låta på "rikssvenska" - nej usch!).
Ola:
halloj.här kommer lite mix tyckerier.
jo,,, lite mer crisp och glitter på sången önskas. den e lite muddig nu om man ska va petig,
och på denna låt ska man vara petig ;)
skicka den till radion
Lycka till !
mvh Ola
jonnerstone:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.06.2011, 09:04:32 ---Oj vad bra detta var Micke!
Grym prodd å sång.
Egna funderingar:
Jag är lite allergisk för så högt mixad highat,men det är jag det,och sålunda inget att bry sig om.Inga övriga hudutslag eller klådor :)
Mike
--- Slut citat ---
Tack ska du ha. Trummorna kan te sig rätt simpla men består ändå av 15 spår nermixade till 3 stereospår. Hi-haten är otroligt drivande för låten. Sänker man den minsta lilla så märks det i drivet. Låten är ju på gränsen att gå för fort och där e de just den höga hi-haten som håller igen drivet i låten så att man inte ska få en känsla av att den galopperar iväg. Men tack ändå för din fundering och skönt att du slapp uppsöka dermatologen :)
Ha de gött i stugan och hoppas solen skiner på dig!
Micke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida