Forum > Demolåtar

Dividend - Midsommarvisa från holmen

<< < (4/6) > >>

Dividend:
LXV: Kul att du gillade den och tyckte den var bra.

"slidear" :D Det är altfiolen/violan, kallas portamento (pitchbend) på italienska ;)

Tack för din lyssning!

Tror iofs den inte är helt färdig än en del småfix.

Rattlesnake:
En trevlig låt, det tyckte jag ju redan förut!

Jag tycker du har gjort stora framsteg vad gäller realism i stråkföringen. Legatospelet låter riktigt bra, staccatopartierna är inte dumma de heller men går att slipa på. Lite mer skillnad i velocity och notlängd kanske.

Basen låter blurrig emellanåt. Vet inte vad det beror på - är det en cello och en kontrabas som spelar lite fritt mot varandra? Stämspel i basen brukar lätt bli grötigt.

Snygg viola!

mahan:
Tjou Per!
Har väl inte så mycket att tillägga, här e allt på plats...
tillomed låtnamnet får godkänt denna gång! :lol:

Tror det var Rattlet som i sin kommentar använde ordet "gånglåt" och det gav mig genast en idé om att denna låt kunde kryddas till med ett gitarr fingerspel av vår vän Equality.  :)

h.  johan

Jay Thomas:
Sommar i kubik! :) Bra, Perskt som vanligt, kanske än mer tack vare nya stråkarna. :) Mixen säger jag inte så mycket om då lyssningen sker genom purjohögtalare...

Dividend:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 25.06.2011, 01:51:32 ---En trevlig låt, det tyckte jag ju redan förut!

Jag tycker du har gjort stora framsteg vad gäller realism i stråkföringen. Legatospelet låter riktigt bra, staccatopartierna är inte dumma de heller men går att slipa på. Lite mer skillnad i velocity och notlängd kanske.

Basen låter blurrig emellanåt. Vet inte vad det beror på - är det en cello och en kontrabas som spelar lite fritt mot varandra? Stämspel i basen brukar lätt bli grötigt.

Snygg viola!

--- Slut citat ---

Jag ska kolla basen och blurr. En stråkkvartett (klassiskt snitt) har ju oftast 2 violiner, 1 viola och en cello. Bas fanns inte :) Men jag ville ha en bas. (Jag har ett av varje stråkinstrument.)
Tack för tankar! Sant om staccatona, tror jag!

--- Citat från: Jay Thomas skrivet 26.06.2011, 22:50:54 ---Sommar i kubik! :) Bra, Perskt som vanligt, kanske än mer tack vare nya stråkarna. :) Mixen säger jag inte så mycket om då lyssningen sker genom purjohögtalare...

--- Slut citat ---

Tack!

--- Citat från: mahan skrivet 26.06.2011, 00:21:16 ---Tjou Per!
Har väl inte så mycket att tillägga, här e allt på plats...
tillomed låtnamnet får godkänt denna gång! :lol:

Tror det var Rattlet som i sin kommentar använde ordet "gånglåt" och det gav mig genast en idé om att denna låt kunde kryddas till med ett gitarr fingerspel av vår vän Equality.  :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Tack johan. Kanske gitarr på den här, får se!

Tack allihop!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion