Forum > Demolåtar
Dividend - Midsommarvisa från holmen
fettmule:
Jag tycker inte heller att det låter för jävligt jag tror helt enkelt att du ska tänka bort midi stråkarna och liksom i fantasin ersätta dom med riktiga musikanter så kommer det att komma på plats allting i den här. Glatt och somrigt är mina associationer.
Harmonica mike:
Mmmm..
Slottspark,sommar och sol..Damer i vackra långklänningar och en liten stråkensamble - perfekt.
Iofs,du skulle kunna lägga in ett lugnt parti som bryter lite men kort då..sen tillbaka till ursprunget.
Mike
Dividend:
--- Citat från: Eddi skrivet 22.06.2011, 23:13:44 ---Jag tycker inte alls att det låter för jävligt - tvärtom klart och koncist - kanske lite avsaknad av känsla men definitivt åt rätt håll.
--- Slut citat ---
Hej, tack. Ja själv grundstrukturen är väl mer eller mindre lagd, smågrejer kanske med basgången kan fixas. Problemet är att det är så jävla tråkigt att mixa det mer levande :D
Allvarligt, så man vill hyra in en kvartett istället :D
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 23.06.2011, 09:20:33 ---Mmmm..
Slottspark,sommar och sol..Damer i vackra långklänningar och en liten stråkensamble - perfekt.
Iofs,du skulle kunna lägga in ett lugnt parti som bryter lite men kort då..sen tillbaka till ursprunget.
Mike
--- Slut citat ---
Lugnt parti kommer troligen! Tack för associationen!
--- Citat från: fettmule skrivet 23.06.2011, 01:40:17 ---Jag tycker inte heller att det låter för jävligt jag tror helt enkelt att du ska tänka bort midi stråkarna och liksom i fantasin ersätta dom med riktiga musikanter så kommer det att komma på plats allting i den här. Glatt och somrigt är mina associationer.
--- Slut citat ---
Ja jag får göra så :D Tack för tankar alla!
Dividend:
Nu sitter den :D Eller? :unsure:
Vad anses? :)
Lyxvarianten:
Den va mysig Dividend och precis lagom lång.
Kändes lite så där på lättan tå om du förstår.
Typ flickorna springer i gräset, pappa står med skördetröskan och morsan är i källaren och meckar oljepanna.
Gillar speciellt stråken som änna slide:ar lite då och då eller va man nu kallar det.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida