Forum > Demolåtar

Dividend - Midsommarvisa från holmen

<< < (2/6) > >>

Dividend:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 16.06.2011, 22:19:50 ---Lovande, melodin är jättefin :P

/Marre

--- Slut citat ---

Tack!

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 17.06.2011, 01:17:12 ---Den här vill vi höra som stråktrio! Harmonisk rakt igenom. Melodiskt tydlig och väldigt trevlig fram till 85 s på spelaren, sedan tycker jag det känns lite för improviserat och för högt i registret.

Men någon polska är det ju inte, det här är ju fyrtakt. Skulle kunna vara en gånglåt kanske.

--- Slut citat ---

Nej, det började som en polska, med tydlig sådan rytmik. 85s och framåt kan nog lugnas ned lite. Försöker hitta ett parti som avlöser, halvvägs framme kanske.

--- Citat från: MaxB skrivet 17.06.2011, 16:48:13 ---Stycket är absolut lyssningsbart! Även på piano.
Har du koll på vad som är förutsättningarna för att något ska vara en polska?

--- Slut citat ---

Tack för lyssningen. Jag har koll.

--- Citat från: Eddi skrivet 17.06.2011, 01:47:47 ---Nja normalt gillar jag när du drar iväg på pianot dessvärre inte denna gång - det låter för statiskt och enahanda - som Rattle säger översätt gärna till stråktrio tor det blir en skönare känsla för låten är det inget fel på.

--- Slut citat ---

Det tror jag med.

:)

Tokai:
Jag gillar det här. Lite Mozart över det, så där lekfullt. Fast mer variation på cellon eller om det är altfiol.
Du är så duktig!
Tror också på en stråktrio

Dividend:
Tack Tokai, ska sätta mig nu i helgen och sammanföra alla idéer (era och mina och materialet som föreligger) till nåt vettig helhet. Om jag orkar.

Tack! Stråktrio får det bli!

Dividend:
Fortfarande ett utkast :D Låter förjävligt! Men ska nog kunna trixa den här i hamn :D

Några tankar, så här långt?

Eddi:
Jag tycker inte alls att det låter för jävligt - tvärtom klart och koncist - kanske lite avsaknad av känsla men definitivt åt rätt håll.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion