Forum > Färdiga produktioner
Rising
Wernborg:
Ber om ursäkt för en del sena svar.
--- Citat från: bjurte skrivet 21.06.2011, 10:46:37 ---Jomenvisst är det pampigt och fantasifullt,man får många bilder i skallen av detta.
Gillar 'vaktparads rythm:en' som passar utmärkt till detta stycke..
Håller med Marre där,värst va mycke filmmusikskapande det blivit nu på slutet,jag vill oxo......... :o :D
--- Slut citat ---
Tack så mycket.
--- Citat från: aROCKER skrivet 22.06.2011, 13:30:30 ---Snyggt!
Lite hög plinga/klocka...annars skitbra!
Blir liksom filmsugen och eftersom jag älskar krigsfilmer och äventyrsfilmer i bästa Robin Hoddstil så drar det extra i filmtarmen när jag hör liknande stycken som dessutom ploppar upp rätt ofta härute nuförtiden.
--- Slut citat ---
Tack. Noterat om plingan.
--- Citat från: Clemens skrivet 24.06.2011, 23:07:50 ---Schnyggt! :) /C
--- Slut citat ---
Tack!!
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 26.06.2011, 16:26:07 ---Filmiskt och snyggt. Jag får lite "Age of Empire" - feeling ...lite dataspel mitt i allt också alltså.
--- Slut citat ---
Tackar! Ja, jag har inte direkt pluggat symfoniorkester, så dataspelsmusik kanske är mer rätt än film? :D
--- Citat från: Ola skrivet 26.02.2013, 15:42:49 ---Låter toppen !
nu vill inte jag vara jobbig men. det första plinget var coolt
men sedan så kändes det som om du gjort en hyllning till den gamla skrivmaskinen som iof är coolt
om det var tanken
nu tänkte ju ja då det, så slutsumman måste ju då bli 2x cool :D
Mvh Ola
--- Slut citat ---
Tackar ödmjukast.
Plingan/skrivmaskinen igen ja. Har inte tänkt på det själv som störande tidigare, men nu är den ju skitjobbig. :lol:
--- Citat från: palm skrivet 26.02.2013, 19:14:49 ---Mkt häftigt...
En fundering vad händer du om du byter ut trumstockarna mot orkester pinnar, vad nu de kallas :-) Någon golvpuka som variation på trummorna hade nog också lyft...
Men detta är bra, gillar skarpt av mig...skall bli kul att följa!
mvh
Göran
--- Slut citat ---
Tack.
Har faktiskt tänkt tanken med pukor också. Får se om jag har något sådant ljud annars blir till att leta upp några lämpliga samplingar kanske.
--- Citat från: Eddi skrivet 26.02.2013, 23:08:25 ---Attans bara för att folk skrivit om skrivmaskinsplingarna så hör jag ju dem dubbelt upp. Annars tip-top snygga guragrejer.
--- Slut citat ---
Eller hur! Tack annars. :)
--- Citat från: equality skrivet 27.02.2013, 00:01:51 ---Tycker detta var jättesnyggt. Pampigt och filmiskt. Gillar den folkloriska gitarrmelodin mycket. Ser flygbilder över orörda barrskogar med tillfälliga avbrott för spegelblanka sjöar.
--- Slut citat ---
Tnx! Kul att det ger bilder.
Tack så mycket allihop för feedback.
Plingan kommer jag definitivt att tona ner. Även panflöjten. Fattar inte hur jag tänkte, jag är ju inte panflöjternas ambassadör direkt. :wacko:
I'll be back.
:D
Wernborg:
--- Citat från: Wernborg skrivet 15.06.2011, 00:19:41 ---Tänkte ha detta som intro till min kommande "platta". Är lite kluven inför detta.
Slår det an "fel" ton inför kommande låtar som är rock/pop-syntigt. Eller ska den ligga sist kanske. Eller inte vara med alls.
Tyck till om det och om stycket i sig.
--- Slut citat ---
Vad tror ni om detta då?
bjurte:
--- Citat från: Wernborg skrivet 27.02.2013, 09:31:19 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 15.06.2011, 00:19:41 ---Tänkte ha detta som intro till min kommande "platta". Är lite kluven inför detta.
Slår det an "fel" ton inför kommande låtar som är rock/pop-syntigt. Eller ska den ligga sist kanske. Eller inte vara med alls.
Tyck till om det och om stycket i sig.
--- Slut citat ---
Vad tror ni om detta då?
--- Slut citat ---
Jag tror,att om inte resten av låtarna är i närheten,sound och pampighetsmässigt,så bör den nog ligga som ett Outro istf. Intro..
Riktigt skönt med gurorna här oxo.
:( Skrivmaskinspling ?? Fan jag hör inte... :(
Det ultimata beviset på min begynnande dövhet.. :wacko:
Om det nu inte är 'Cymbalattacken' som plingar till ibland,för den hör jag.. B)
Jocke:
Jag kan öht inte ha några synpunkter på detta - skitbra! :)
Emulator:
hittar inge fil.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida