Forum > Färdiga produktioner

Rising

(1/8) > >>

Wernborg:
Intro till plattan med samma namn som låten.

LÅTNAMN: Rising
GENRE: Electronica/Rock/Orchestral
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3

Från plattan Rising. Släpps i juni 2013.

Eddi:
Snyggt och pampigt och visst är det ett leadtheme till något riddaraktigt kanske. På några ställen gör du snygga trioler men missar lite på ett par ställen tycker jag.

MaxB:
Kul att så många "goes classic". Tycker det låter som det ska (vid snabb lyssning i laptophögtalare).

jonnerstone:
Låter bra detta. Bra melodi på huvudtemat som verkligen biter sig fast. Känns verkligen som ett "main theme". Lite väl mycket virvel i min smak. Kanske låta den försvinna lite vid nåt tillfälle. Delen mellan 62-103 på Kr spelaren gillar jag inte. Känns lite barnvisa och väl simpelt med tanke på temat innan. Tråkigt med nergången i harmonierna. Den delen skulle kunna göras mer dramatisk. Där kanske det är läge att plocka bort virveln och göra nåt mer suggestivt som bygger upp tillbaka till huvudtemat.

Ska detta Chromas så ska det nog göras lite subtilt med lite skön atmosfär och skumma ljud och röster som dyker upp lite här och där, inga maskiner på denna tycker jag iaf :)

Kul att höra lite orkestralt från dig, och du fixar ju detta skitbra också  :)

Ha de gott!!

Micke

Wernborg:

--- Citat från: Eddi skrivet 15.06.2011, 00:36:33 ---Snyggt och pampigt och visst är det ett leadtheme till något riddaraktigt kanske. På några ställen gör du snygga trioler men missar lite på ett par ställen tycker jag.

--- Slut citat ---
Tackar. Får se över triolerna.

--- Citat från: MaxB skrivet 15.06.2011, 08:13:07 ---Kul att så många "goes classic". Tycker det låter som det ska (vid snabb lyssning i laptophögtalare).

--- Slut citat ---
Gott!

--- Citat från: jonnerstone skrivet 15.06.2011, 23:17:17 ---Låter bra detta. Bra melodi på huvudtemat som verkligen biter sig fast. Känns verkligen som ett "main theme". Lite väl mycket virvel i min smak. Kanske låta den försvinna lite vid nåt tillfälle. Delen mellan 62-103 på Kr spelaren gillar jag inte. Känns lite barnvisa och väl simpelt med tanke på temat innan. Tråkigt med nergången i harmonierna. Den delen skulle kunna göras mer dramatisk. Där kanske det är läge att plocka bort virveln och göra nåt mer suggestivt som bygger upp tillbaka till huvudtemat.

Ska detta Chromas så ska det nog göras lite subtilt med lite skön atmosfär och skumma ljud och röster som dyker upp lite här och där, inga maskiner på denna tycker jag iaf :)

Kul att höra lite orkestralt från dig, och du fixar ju detta skitbra också  :)

Ha de gott!!

Micke

--- Slut citat ---
Huvudtemat var det "som kom till mig", medans B-delen tvingades dit för att variera mig lite. Får nog arbeta mer med det, det kände jag på mig. Jo, om det ska chromas till så tror jag det kan göras i Anvil-stil som inte heller är särskilt maskinell. Tack för bra feedback.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion