Forum > Färdiga produktioner

Boxcutter - Machina Jewel

(1/3) > >>

Boxcutter:
LÅTNAMN: Machina Jewel
ARTIST/GRUPP: Boxcutter
GENRE: Spelmusik/Fantasy
LÅTLÄNGD: 3.31
KOMPOSITÖR: Boxcutter
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3

Hej!

Ett försök att få det att låta lite mer som en verklig orkester. Inte lika kvantiserat och inte lika mycket uppdelat i klara delar som det jag tidigare har gjort. Lite mystisk och sorglig. Kom gärna med kritik! Jag har en del saker själv som jag är lite tveksam till, men vill låta er forma er egen åsikt innan jag diskuterar det.

/Daniel

mahan:
Tjou Daniel!
HAr ju inte lyssnat på din musik förr och flrsökte gissa mig till vad som väntas skaal på basen av låtnamnet... maskiner o juveler... lutar ju åt hårda saker.
Men oj... sitter bakåtlutad o stornjuter av det du gjort, helt kolofenalt vackert, nackhåren på ände hela vägen. Kan ju själv inte åstadkomma nåt dylikt så får bara avundas din skicklighet och det jobb som behövs för att få till stånd en sådan musikupplevelse.
Detta är väl så nära en riktig orkester som det är möjligt tycker jag, så skitsnygga sound på alla instrument och inte ett spår av kvantiseringar eller andra midi-popups.
Skriver du ner allt i noter innan du sätter igång eller hur har t.ex detta stycke kommit till.... bara nyfiken :rolleyes:

Jättefint jobbat! :)

h.   johan

Fuzzbub:
Fantastiskt njutbart detta.   I likhet med Mahans beskrivning så reser sig nackhåren.  Jag fattar inte hur man kan få till det såhär snyggt och jag är oerhört imponerad!   
Tyvärr kan jag inte komma med någon konstruktiv kritik för jag har ingen aning om vad man skulle kunna förbättra, helt ärligt.  Toppbetyg från mig!   /JEH

Wernborg:
Riktigt, riktigt snygg arrat.

Lite som en sån där mellanlåt i filmen/spelet där det är lugnt för tillfället. Inte så mycket att hänga upp sig på eller irritera sig på heller, men VÄLDIGT behagligt att lyssa på.

Bra!!!

MaxB:
En sann njutning att lyssna!

Stycket och arrangemanget är en njutning att lyssna på och en sak slår mig. Ditt sätt att få instrumentljuden att tona in och framför allt, klinga ut(!) är en stor orsak till att det låter så realistiskt. Jag gissar att du har arbetat ganska länge med den delen i arret?

Härliga sommarvindar!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion