Forum > Färdiga produktioner
Boxcutter - Machina Jewel
Eddi:
Bara att instämma med övriga verkligen snyggt arrat och väldigt orkesterlikt. Möjligen kan jag tycka att klockspelet ligger lite för högt i precense lite för nära alltså likaså harpan liite för högt. Det kan vara så att mina inställningar lurar mig men vid runt 140 på KR-spelaren upplever jag att det slår över i rött - misstänkt masteröverslag där.
Snyggt jobbat.
Dividend:
Hej Daniel! Kul att du lägger upp en låt nu, efter lång frånvaro.
Det är vacker filmmusik. Låter keltiskt eller fantasy-inspirerat; kanske både och, de överlappar ju litegrann.
Avslappnande. Melodierna är vackra, och orkestreringen är optimal för de känslor de förmedlar. Vackert!
Den är homofonisk, men det är ju filmmusik, så ingen kritik.
Orkestreringen OCH nyttjandet av EWQLgolds espressivo och keyswitches-justeringar, är (vad jag kan höra) perfekta för att ge känslan av en riktig orkester.
Mycket vackert.
Boxcutter:
Tack alla! Kul att ni gillar det. Det är alltid så svårt att höra själv om det är något att ha eller om det bara är monotont och tråkigt.
Eddi: Ja, du har nog rätt. Särskilt harpor ska väl kännas lite himmelska och ligga och flyta i bakgrunden bara, kanske får dra ner attacken eller något, eller köra mer wet reverb.
mahan: Haha nej jag skriver inte noter. Oftast planerar jag någon sorts struktur i förväg, men sen sitter jag mest och testar tills jag tycker att jag hittat något som fungerar. Det händer att jag kommer på idéer till melodier eller strukturer t ex när jag ligger och ska sova eller är på cykeln någonstans, men jag är inte tillräckligt musikalisk för att höra en klar melodi i huvudet, särskilt inte med tillhörande bakgrundskomp osv.
djonas:
Grymt som fasen, riktigt bra proddat och ljuden är mumma.
Detta sparas. :)
// djonas
Gurano:
Har ingen negativ kritik att ge - låter bra och är njutbart i mina öron. Smäktande skönt och stillsamt - skulle dock kanske vara häftigt med ett bistick bland de sköna dofterna!
Ha det
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida