Forum > Färdiga produktioner
MaxB and Julianna - Broken (an In The Air:ish track)
Eddi:
Ang. knäppet så tror jag inte på din teori om det nu inte är så att knäppningarna uppstår på olika ställen vid nedladdning till mp3? Leta up vilket spår som genererar knäppet annars och klipp bort det - typ.
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 06.06.2011, 16:00:04 ---Ang. knäppet så tror jag inte på din teori om det nu inte är så att knäppningarna uppstår på olika ställen vid nedladdning till mp3? Leta up vilket spår som genererar knäppet annars och klipp bort det - typ.
--- Slut citat ---
Hör du lika många knäpp och på samma ställen nu? Jag hittade ett på gitarrsolospåret innan första versen, som jag fixat och längre fram en lustig signal bakom Julianna i hennes sångspår där jag nu tonade ner rösten innan missljudet.
Jag tror ändå att det är hårddisken som har svårt att hinna med 10-15 samtidiga spår, samtidigt med mellotronen och B4 som samtidigt ska läsa och skriva till hårddisk. Borde vara hårdvaran i min gamla dator som inte hinner med. Har lyssnat på knaster på misstänkt spår på ett ställe men då jag lyssnade solo på det spåret försvann knäppet. Vid annat tillfälle då jag tog fram mixern och rörde nån regel, knäppte det till...
En lösning kan vara att rendera ut mellotron och orgel till egna stereospår så att de inte belastar disken så hårt...
Som en liten parentes ser jag att nån upplever ett ord oväsentligt att stava.
Vet inte om det är datorn eller Firefox som går i Wernborgs fotspår men nu är gränsen nådd... :P
Eddi:
Jag har haft mellanörsinflammation och det är inget jag vill rekommendera - men mellanöron det vet jag inte vad det är och jag tror inte jag har några - har ju knappt musiköra :rolleyes:
MaxB:
This is what it will be like, until we will have a real producer helping us making it sound better.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida