Forum > Färdiga produktioner

MaxB and Julianna - Broken (an In The Air:ish track)

(1/4) > >>

MaxB:
LÅTNAMN:              Broken
ARTIST/GRUPP:       MaxB & Julianna
GENRE:                  In the Air:ish
LÅTLÄNGD:             5.14
KOMPOSITÖR:         MaxB
LYRICS:                 MaxB & Julianna
PRODUCENT:           MaxB
EV. MEDVERKANDE:  Julianna on vocals
INSPELNINGSÅR:      2011
FORMAT:                mp3

Julianna and I did a colaboration that became the track: "Broken"
I have had some help from a friend recording the digital drums, that comes in at the second half of the track.
Ny version 2011-06-06
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Juliana_Broken_20110606.mp3[/mp3]

Gurano:
Hej/Hi
Har ju fått tjuvlyssna tidigare på denna men nu lyssnar jag i egna lurar och jag hör så här:
I´ve already heard some of this song earlier, but now Im listening with my own headphones. And I can hear this:

1. Tycker att ljudet svänger för mycket/fnurrar, tappar liksom lite styrfart - kan tyvärr inte beskriva det bättre
I think the sound is turning up and down to much, it is small changes in the sound and it doesnt sound so good in my ears - don´t know how to explain it better!

2. När trummorna kommer in vid ca mitten av låten så blir de för svulliga jämfört med 80-tals trummorna i början. De olika trummornas ljud hör till olika rum mixmässigt. Svulltrummorna låter lite för stumma liksom. Ingången är väl lite lånad av P Collins va? ;)
I think that the drums from the middle to the end is too different in sound compared with the drums in the beginning. The drums sounds a lot like P Collins ;)

3. Det finns en hel del knäpp som stör lyssningen, tex vid 42-43, 46, 263, 266
There is some clicknoises that should be fixed at f.ex 42-43, 46, 263, 266

4. Schysst retrokänsla i musiken och sången. Ni gör båda bra insatser
The music/song has a good retrofeeling and U both do it well :)

Gurano

bjurte:
Fn.. vilken skön låt ni fått till,och vilken röst!
Det där Trumbreaket som inleder andra delen,vaart har jag hört det? :lol: ;)
Som sagt,skön låt,men det finns en del att putsa på tycker jag..
Först Sången,UPP för böfulen,den är alldeles för svag...
Sedan tycker jag att maskintrummorna på första halvan borde köra halvtempo.(men det är ju smaksak)
Sen när dom 'riktiga' trummorna borde du ta bort maskin diton,blir nägon sorts spökekon/fasförskjutning som
i mina öron låter lite halvskumt..
Men som sagt riktigt bra låt..
In Svenglish...
Nice harmonies and good singing,but the voice should be louder,god damn....
And some techtalk to MaxB bla...bla....
This song has so much potential...
GOOD WORK.  

Eddi:
Har lyssnat några ggr nu och kan nog hålla med om det ena och andra som sagts. Kanske ska de urspungliga trummorna bort i andra halvarn i alla fall sänkas - det var där jag hörde de dubbla virvelkaggeslagen. Något som bör nedtonas eller helst bort är den enerverande triangeln i vänster öra som ÖKAR i slutet dessutom. Klicken som Göran nämner hör jag också men nu med mina andra lurar finner jag ett mer djup i M´s trummor än vad som var fallet med de andra lurarna - lite här och var skulle din sologura upp också och jag tror inte det är fel att Juli´s röst tas upp något i första halvan heller.
Sammanfattnngsvis skön låt.
Short in english: Nice song. :D

spacetrucker:
Nice, very nice ^_^

Upp med sången och ner med trummorna. Tycker trummorna är lite för torra. Håller med om att den mekaniska trummisen bör tystna där de riktiga tar vid....
Turn up Julianna's lovely voice and the drummer down and put some reverb or even echo on the drums...

Me like

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion