Forum > Färdiga produktioner
MaxB and Julianna - Broken (an In The Air:ish track)
Piddleton:
Fin sjunget (men lågt mixat.. dra upp sången lite) och bra känsla i gitarrerna. I några takter kände jag att trummaskinstrummorna var för framträdande och hårda men jag vande mig snabbt och fann att de fann sin plats. Dock tycker jag att trummorna som kommer in efter hälften är tar alltför mycket plats och trummaskinvirveln är lit osynkad med den akustiska dito. Mycket lovande låt.
Rattlesnake:
Det är då otroligt vad det flockas goda sångerskor på detta forum! När jag hör den första låga tonen Julianna tar, ryser det faktiskt i mig. Av välbehag.
Mix och arr låter väldigt bra i mina öron, men en del saker i själva kompositionen har jag lite svårt att ta till mig. Om det vore ett jam så vore det OK med en enkel ackordsföljd som inte varieras så mycket. Men då borde variationer finnas på trummorna. Men de låter väldigt statiskt. Men det kan också vara jag som inte fattar mig på den här typen av låtar, vilket är nog mest troligt. (På 70-talet lyssnade jag på 70-tal, på 80-talet 60-tal, och på 90-talet 90-tal igen osv. Missade liksom ett årtionde.)
Men jag skulle tro att låten skulle vinna på att tona ner maskintrummorna i början, och ta bort dem helt när de akustiska kommer in. Det hörs för tydligt att båda spelar samtidigt, och det brukar inte bli bra när det inte synkar till 100%. Värst är det med kicken, tycker jag.
Mystiska klick reagerar jag också på.
Men mycket gnäll var det från mig, inte skulle jag kunna väva en lika fin ljudmatta som den här! Och gitarrerna är som vanligt riktigt bra. :)
Jay Thomas:
Nice co-lab indeed! :) The hole idea of the kind of "non-attacking" music is really nice! Max has put together a very smooth piece and Juliannas song is like the icing on the cake! Congrats to both of you! And j, I really appreciate your low register voice! :)
MaxB:
Ny version 2011-06-06
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Juliana_Broken_20110606.mp3[/mp3]
Thanks for all comments. I've tried to make this version better than the last mix I did.
I've tried to do changes based on the input I have got from you. But it is definitely a challenging task to make this track justice, with this nice voice. Now I also play bassguitar but maybe use to much compression on that? Earlier there were only some taurusbass, played on the soloparts. I'm not sure I can handle all input that I have recieved. Here are some examples where I'm not sure if I can live up to the expectations. For example I don't know how to quanisize the drums in Cubase ver 5 VST32 ?
--- Citera ---Gurano
Det finns en hel del knäpp som stör lyssningen, tex vid 42-43, 46, 263, 266
--- Slut citat ---
Tror att det bl.a. annat beror på att datorn inte klarar för många spår och händelser...
--- Citera ---Uriah
Sedan tycker jag att maskintrummorna på första halvan borde köra halvtempo.(men det är ju smaksak)
--- Slut citat ---
Färdiga trumrytmen från mitt keyboard tror jag inte jag kan ändra på det sättet och jag orkar inte försöka få till det. Därför säger jag att jag tycker det är bra så här.
--- Citera ---aROCKER
Like all the other´s have pointed out, i prefer the drums in halftempo for the first part.
--- Slut citat ---
As I told Uriah I don't know how to do that in my Yamaha-keyboard (where the drums comes from)
--- Citera ---Marre
bortsett från de pappiga trummorna.
--- Slut citat ---
Bättre pappiga än mammiga, det är ju jag som ska använda trummorna ;)
--- Citera ---Wernborg
Pappkartongen som föreställer virveltrumma var inte så rolig. Dom behöver kvantiseras också. Stenhårt på 16-delar.
--- Slut citat ---
Pappiga trummor har jag försökt att eq:a annorlunda men jag kanske inte klarar det så bra som skulle vara önskvärt. Har i alla fall försökt skruva på eq en del och komprimera en del. Och som tidigare sagt, jag vet inte hur man gör för att kvantisera trummorna i min Cubase-version. Har istället försökt flytta enstaka slag som jag upplevt varit off beat.
Wernborg:
Då är det hög tid att lära dig kvantisera ;) Det behövs.
:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida