Kontrollrummet

Rygg dunkar clubben

Ola · 114 · 16642

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jag tycker man ska ta bort antal inlägg, senast inloggad och demokvota och all annan spårbar statistik. Det föder bara sådana här fruktlösa diskussioner. (Har jag insett så här i efterhand) Bättre att fokusera på det som är viktigt.

Sidan som visar användare som är online tycker jag är rolig. Då vet man om en kommentar är på G i en tråd etc...

Utan att (mej veterligen) vara ryggdunkare, så gillar jag Wernborgs förslag om att ta bort demokvotan, inlägg mm, det skapar tydligen onödiga diskussioner som inte känns helt relevant på ett forum där man önskar feedback på de alster som läggs upp. Jag bryr mej inte om vederbörande har "hög" demokvota..blabla..mer om vad han/hon skriver. Det räcker för mej iaf.

Jag utdelar härmed en varm ryggdunk till det här forumet och de flesta medlemmar-det är bra här :wub:
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Men du har ju en fantastisk demokvota Marre! Jag skulle vilja dunka dig i ryggen hur mycket som helst!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Men du har ju en fantastisk demokvota Marre! Jag skulle vilja dunka dig i ryggen hur mycket som helst!

 :lol:

Så var det visst... :o :lol:
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil

RDK partiets rövkyssande politik

 :unsure: Aldrig hört talas om. Vilka är det? :wacko:

Det var bridebant som myntade förkortningen häromdan...RyggDunkarKlubben eller var det MyggRunkarKlubben/SmygRunkarHubben  :ph34r: rimrim lågvatten...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Å jag som trodde min demo-quota låg på topp, omkörd så det skriker om det...
dunk 1,2,3!
« Senast ändrad: 28.04.2011, 21:42:33 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Å jag som trodde mon demo-quota låg på topp, omkörd så det skriker om det...
dunk 1,2,3!

Jag hoppas att det var ryggdunksljud det där och inte MyggRunkarKlubbens öppnande av mötet. :lol: För det vill jag verkligen inte veta något om. :D
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Sidan som visar användare som är online tycker jag är rolig. Då vet man om en kommentar är på G i en tråd etc...

"Aktiva medlemmar" i trådhodet er også kul, der kan man se hva folk kalte seg før de skifta navn  :)


fettmule

  • Gäst
Nu får vi ta tag i det igen jag  :wub: ryggdunk hur ere me er. Hellre det än en  :wacko: eller en :angry: nä massor mä  :wub:  :wub:  :wub:


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Jadu Mr gubben i lådan som påpassligt dyker upp i denna tråd.... :wacko:

allt är inte svart och vitt ser du, du lägger in några smileys med antingen eller uttryck och menar att man hellre  :wub: än  :angry: vilket kanske verkar gulligt å så men det handlar liksom inte om det, nyanser grabben, nyanser och ärlighet, ger så mycket mer än ständiga trams-kompis du e så bra hela dan inlägg!!!
 ;)



Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Jadu Mr gubben i lådan som påpassligt dyker upp i denna tråd.... :wacko:

allt är inte svart och vitt ser du, du lägger in några smileys med antingen eller uttryck och menar att man hellre  :wub: än  :angry: vilket kanske verkar gulligt å så men det handlar liksom inte om det, nyanser grabben, nyanser och ärlighet, ger så mycket mer än ständiga trams-kompis du e så bra hela dan inlägg!!!
 ;)


Ja annars är vi där vid typisk amerikansk mentalitet där ärlighet är något man har svårt med. Lägg upp en låt som de tycker är högst ok och du får svar typ brilliant man, really good song. Tillfredsställande för egot men ack så bedragligt.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Sounds like much fun, the "Back Duncan Club", skulle kunna bli såna där klubbaftnar på en central pub nära dig, ett ställe dit många amatörmusiker älskar att gå, på fredagskvällen. Man tar med sig gitarren och utvecklas av alla hurra-rop som ger säkerhet.  :wub: B)

Långt borta från de som vill ha och vill ge mer:


Jag skojar nu. Vet att negativ kritik kan ge mer än en spya i fejan. Men jag menar samtidigt att jag gillar kritik i en positiv anda. Jag vill mena att jag utvecklats på flera plan tack vare det.

Och en sån återkommande klubb eller pubafton skulle nog bli populär tror jag.
Your name will be in light, saying: "Back Duncan Club" tonight!
« Senast ändrad: 07.05.2011, 11:41:05 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Hmmm, en sak jag undrar över här är tendensen hos vissa att beskriva varje avvikelse från superkompisandan/positiva klubben etc etc till att man spyr på varandra, jag har ALDRIG läst något nedlåtande spyaktigt etc i någon tråd här, speciellt inte i demofeedbacksammanhang, snarare är det ju ni som kritiserar oss som ifrågasätter ryggdunkeriets värdegrund/existensberättigande och uttrycker ofta negativa nyanser trots nyanserade & sakliga inlägg från rdk's belackare!


fettmule

  • Gäst
Gubben i lådan den var bra  :D , känner mig mer som humle och dumle hehe.

Kritiskt granskande kan vara utvecklande om det görs på rätt sätt och i rätt sammanhang men i och med att vi alla uppfattar och tycker olika om musik så blir det ju lite väl trubbigt. Begreppet kvalité när det gäller musik är ju minst sagt jäkligt svävande måste man nog konstatera om man tänker efter. Jag menar varje år vinner fel låt i melodislagern eller?

Det är inte så stor skillnad på det som jag hört på musik forum under åren, det finns givetvis några undantag som i princip är "färdiga" eller hur man ska uttrycka det. Men alltför ofta så upplever jag att det inte har så mycket att göra med tekniska färdigheter inte ens när det gäller framförandet utan mer då om en förmåga att komponera musik/skriva låtar.

Så varför jag varje fall i såna sammanhang tycker det är viktigare med en positivt inriktad kritik än negativ är att vi för att tala bildspråk suger ungefär lika mycket allihopa men på olika sätt. Jag tycker således att man ska dra nytta av den positiva kraft och den mångfald och det öppna flexibla kollektiv som ett forum kan erbjuda/vara. 

Vi har träffats till och med talats vid i telefon, då fick jag för mig att jag inte framstod som så galen ändå.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra talat fettmulen!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
så...vem har riktat "negativ" kritik då???

du gör det så lätt för dig genom att i fina ordalag försöka få det till att man måste välja sida eftersom positiv klingar bättre än negativ, återigen handlar det inte om svart eller vitt, sluta upp nu med de populistiska generaliserandet och inse att det finns folk som anstränger sig här och vill ge saklig/konstruktiv kritik, jag menar att den är varken behöver vara positiv eller negativ för det är så subjekivt, trendspöke där!!!

equality vad är det som är så bra med fettmulens inlägg hela tiden???
 :wacko:


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
equality vad är det som är så bra med fettmulens inlägg hela tiden???
 :wacko:

Hela tiden vet jag inte men det jag kommenterade tyckte jag var bra. Kritik kan framföras på många olika sätt. Gör man det i en positiv, uppmuntrande ton är det till större gagn för den musikaliska utvecklingen. Jag uppfattade fettmulen ungefär så. Man är vare sig mindre sanningssägare eller mindre saklig/konstruktiv för att kritiken framförs på detta sätt. Varför skulle man vara det?
Och sen detta att det handlar mer om förmågan att komponera och skriva musik än de tekniska färdigheterna som är avgörande håller jag med om. Jag har sett trådar som helt fokuserat
på det tekniska utan en rad om det musikaliska och utan att trådskaparen bett om det.
« Senast ändrad: 07.05.2011, 18:51:57 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Citera
Jag har sett trådar som helt fokuserat
på det tekniska utan en rad om det musikaliska och utan att trådskaparen bett om det.

Jag kanske har missat dom trådarna eller så förstår jag helt enkelt inte varför man inte kan kommentera om det tekniska i högre grad (ser till mig själv här och hur jag vanligtvis tänker/kommenterar) än det musikaliska, det är ju lättare att objektivt komma med synpunkter, beröm och kritik (förhoppningsvis konstruktivt menat) gällande soundet, mixen och det rent tekniska, vem är man eller kvinna att bedöma musikaliska färdigheter egentligen för då trampar vi genast in på känsliga territorium ju, om jag tex inte gillar musikstilen försöker jag vara försiktigt med att såga eller påpeka det mer än att förklara att det inte är min cup of tea fast man kan ju fjärma sig från det och ge mixtekniska synpunkter, trodde de flesta som postade här önskade sådana?!?


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hmmm, en sak jag undrar över här är tendensen hos vissa att beskriva varje avvikelse från superkompisandan/positiva klubben etc etc till att man spyr på varandra, jag har ALDRIG läst något nedlåtande spyaktigt etc i någon tråd här, speciellt inte i demofeedbacksammanhang, snarare är det ju ni som kritiserar oss som ifrågasätter ryggdunkeriets värdegrund/existensberättigande och uttrycker ofta negativa nyanser trots nyanserade & sakliga inlägg från rdk's belackare!
Jag fattar ärligt talat inte den här tråden vem är vi och vem är dom och i så fall varför .Sedan tror jag att du Mr A tror att den där Fettmule är vår "vän" från norr och det tror inte jag. Intr vet jag vad jag vill säga med det här inlägget men det kanske finns någon som vet? Trevkig helg alla - jag vann inte på V75 :(
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


fettmule

  • Gäst
Spontant så inser jag att man borde nog ange när man postar en låt vad man vill och varför man gör det. Vilket ger att om jag meckar till en låt spelar in den och postar den här och säger jag har gjort en låt som jag gillar och inget mera så stannar det ju med det förhoppningsvis. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att göra det utan att förvänta mig ris eller ros typ bara för att det är skoj sådär som musik ska vara. Jag har inget emot kritik det är bara det att jag personligen anser att det är otroligt övervärderat som utvecklingsverktyg. Konkurrens oxå samarbete = bättre, ju fler kockar ju bättre soppa. Tävlar gör vi när vi lirar hockey.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Spontant så inser jag att man borde nog ange när man postar en låt vad man vill och varför man gör det. Vilket ger att om jag meckar till en låt spelar in den och postar den här och säger jag har gjort en låt som jag gillar och inget mera så stannar det ju med det förhoppningsvis. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att göra det utan att förvänta mig ris eller ros typ bara för att det är skoj sådär som musik ska vara. Jag har inget emot kritik det är bara det att jag personligen anser att det är otroligt övervärderat som utvecklingsverktyg. Konkurrens oxå samarbete = bättre, ju fler kockar ju bättre soppa. Tävlar gör vi när vi lirar hockey.
Ok då fattar jag lite mer. Du anser att kritik inte är ett riktvärde. Jag anser att det i högsta grad är ett riktvärde som hjälper mig att utvecklas. Förmodligen är det något som man uppfattar lite personligt då-  vissa bryr sig om kritik andra inte - är det så jag ska uppfatta tråden?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad ddummer

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 197
    • Visa profil
Aaa fan! (tycker han som väl alla vet vem han är?!... jag är väl någon.. eller?!... väntar på dunk i ryggen.... fast inte för hårt... eller gillar jag hårda tag.?!  vad tycker ni?  jag tycker.... precis som alla andra.... så jag väntar ett tag till tills jag vet vad jag tycker i denna fråga.... eller nej fan! Jag tycker om detta! inte!)

(Homer simpson) "by the way... I was being sarcastic!" (marge) "well duhhh.."

Förresten... vad handlar denna tråd om egentligen? En tummen upp funktion som facebook har?
Eller ett upprop till att bara vara positiv för annars kan man hålla truten?

(läser första inlägget igen....)

Jamen typ en "tummen upp" knapp dåra.... tills alla vill ha en "tummen ner" knapp och så är allt precis som på övriga forum.. typ Utube,facebook ect.... dvs mer möjligheter att ha något att kommentera om.

//Daniel  :)



Utloggad Boxcutter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
    • Visa profil
Varför dunkar Rygg klubben? Vad har den gjort?


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Eller ett upprop till att bara vara positiv för annars kan man hålla truten?

Ja då skulle man ju få lägga ned forumet helt och hållet.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Efter en tid av lite halvsura miner här på kr angående demo sidan
så har jag ett förslag
Ryggdunkar klubben ? vad är det ?
Jo det är genialt alla borde vara med!
Så Mitt önske mål/förslag är
Det skapas en lista över vilka som har givit en kommentarer på sina demos på "sin sida"  lika väl så hamnar man hos den man skriver på.
Så Ryggdunka på
Det är ju därför ni är här eller?
Ryggdunka= Hylla peppa och gå/få råd
Mvh Ola

Inlägg nr. 1 och exakt vad tråden handlar om för de som inte orkar läsa från början!!!

Enligt vissa så finns inte ryggdunkarklubben, enligt andra så är den ett problem för utvecklingen och framåtskridandet!
Enligt vissa bör man enbart stryka medhårs, hylla varandra i alla lägen, kramas och bara vara positiv för annars är man negativ...
Enligt vissa så spyr folk på varandra om dom inte följer en tyst överenskommelse om att aldrig påpeka eller lägga synpunkter på andras alster...

Var ligger ribban och nyanserna???

Mig veterligen tycker folk om att få feedback, i vilken form den än är för vi kan ju uttrycka oss vettigt här vad jag förstått???
Den ende jag kan komma på som spytt på andra är idiotstackarn från norr som tyckte allt och alla var skit och sandlåda härinne men visade aldrig upp sina egna alster för omvärdlen och blev till sist utknuffad härifrån, helt rätt pga hans infantilt arroganta beteende!

Slutsats: antingen spökar det härinne och jag + några till bara drömmer/hallucinerar eller så finns tendenserna till ryggdunkarklubb på riktigt (läs 1.a inlägget och vissa andra...) och vissa vindar blåser åt det hållet att den borde förstärkas och lagfästas medans andra vindar blåser åt motsatt håll dvs låt oss ha frihet att säga vad vi vill hur vi vill och när vi vill utan en massa löjliga förbehåll, så länge vi inte bryter mot etik och forumregler eller eljest beter oss svinaktigt i våra uttalanden, detta är väl för fan självklara saker och ingen som någonsin ifrågasatt!!!

 


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Igår registrerade vi © Back Duncan Club © - så nu finns en trademark på det namnet.
Vi kommer troligen framträda live i slutet av augusti 2011!  :wub:

Men jag vet inte själv om jag tillhör de svarta eller vita här? Jag är ganska säker på att jag inte tillhör de svarta men vet inte om jag tillhör de vita heller? Finns det fler grupperingar än dessa? Jag tycker de svarta och vita attackeras men tror inte att det finns nån helvit eller helsvart på KR i dagsläget, så jag är inte säker på om jag själv tillhör det ena eller andra lägret. Du Mr Artrock, som håller det här tråden i liv, kan du kolla mitt inlägg och tala om om jag där ska placeras i det du skulle kunna kalla Rygg dunkar clubben så jag vet.

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=26459.msg189835#msg189835

Och jag undrar om det finns fler nyanser än svart och vitt i det här sammanhanget? Om det gör det... är det då alldeles för mycket fokus på extremerna? Hur många på KR tillhör egentligen de vita, de som hela tiden säger: Great, toppen, inga problem...

Jag undrar? Nån som vet om de/vi är många?
« Senast ändrad: 08.05.2011, 15:58:44 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Hej MaxB, jag tycker andra deltar mer än jag och håller den "vid liv" som du säger, dessutom var det inte jag som startade den...
Vet inte vilka nyanser som finns vet inte heller var relevansen ligger heller ärligt talat och gillar personligen inte svarta eller vita klubben, läs vad jag skrivit så förstår du!
 ;)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hej MaxB, jag tycker andra deltar mer än jag och håller den "vid liv" som du säger, dessutom var det inte jag som startade den...
Vet inte vilka nyanser som finns vet inte heller var relevansen ligger heller ärligt talat och gillar personligen inte svarta eller vita klubben, läs vad jag skrivit så förstår du!
 ;)

Äh, vet inte heller men det är nog inte så intressant. Tjing!
« Senast ändrad: 08.05.2011, 18:18:05 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad ddummer

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 197
    • Visa profil
Så länge det är personliga kommentarer så är det väl inga problem... för kör man historik på någon så ser man ju direkt
om vederbörande är en "tummen upp" eller "tummen ner"...

"Du suger fetballe!" (jaha så tycker du...) "Du suger rövhål!" (aha.. så tycker han igen..) "blä!!!" ok... (no surprise..)

"som en vacker himmelsk harpa den där synt mattan!" (ok...fruit) "tänker på choklad lavemang när jag hör basen".. (kinky.... fruit.. fan vad sugen jag blev på choklad fondue... (loggar ut)  )

Edit: men vänta nu... det är ju en tummen upp knapp "dig this story"... har den varit där hela tiden?!

//Daniel  :)
« Senast ändrad: 08.05.2011, 19:08:47 by ddummer »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
No dig this story. Tummen upp -> karma
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
No dig this story. Tummen upp -> karma
Kan trådar ha karma?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
No dig this story. Tummen upp -> karma
Kan trådar ha karma?
Jag tror man kan ge en person en "tumme upp", om man gillar något den skriver eller gör.
Jag skulle t.ex. kunna ge ddummer en tummen upp för att jag gillar en grafiska perfektion i hans pluggar, som ett exempel...
« Senast ändrad: 08.05.2011, 21:09:17 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad ddummer

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 197
    • Visa profil
Citera
Jag skulle t.ex. kunna ge ddummer en tummen upp för att jag gillar en grafiska perfektion i hans pluggar, som ett exempel...

Sluuurp där bak!  ;)

//Daniel  ^_^


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
No dig this story. Tummen upp -> karma
Kan trådar ha karma?

Vi diskuterade en sådan funktion för länge sedan, där man kunde betygsätta en tråd på en 5-gradig skala. Det finns en sådan plugin för vår forummotor. Minns inte varför vi ratade den.