Kontrollrummet

Rygg dunkar clubben

Ola · 114 · 16645

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Alle som vil betygsätta: Bli med på festival!  :)

-Robert


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Varför dunkar Rygg klubben? Vad har den gjort?

Tycker det här är en meningslös diskussion. Tjafsande, där man aldrig når enighet.

Det finns ingen ryggdunkar klubb. De som ryggdunkar mest är de med lägre kunskaper ("nybörjare"). Det är inget fel, låtskrivaren vet då att han gjort rätt ur ryggdunkarens perspektiv.
Den som inte fattar att det är KONSTRUKTIVT att ryggdunka, bör läsa informell logik på högskolenivå! (Vi andra är födda med en förmåga att inse kausaliteten, orsaks-samband av denna typ).

Sen att det skulle finnas en KLUBB för ryggdunkande här, är ju patetiskt korkat påstående..
Ett förslag:

Alla här som deltar i klubben: Svara på detta inlägg och skriv ned edra namn. Jag begärde utträde samtidigt som forumet startade 2007!

Jag håller f ö med fettmule!

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Alle som er aktive i demoforumet er med i ryggdunkerklubben. Demoforumet ER ryggdunkerklubben.  :)

-Robert


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Ja du dividend, då skriver jag härmed under:

Jag Mr Artrock aka Florian le Sage tillhör varken ryggdunkarklubben eller någon annan gängtillhörighet av kriminell eller osedvanligt (o)helig natur, vet inte heller om det är av någon större vits att orda mer i ärendet då vettigt innehåll/synpunkter sedan länge äro som bortblåsta och Guran lyser helt med sin frånvaro osv osv...men som ni vet tycker man alltid det är kul att få ge synpunkter och ställa saker mot sin spets för det tror jag mår forumet bra av ibland med inlägg/trådar som Gurans denna ryggdunkarklubbpositiva och hans förslag som vissa tyckte var meningslösa, andra kunde väl leva med idén och några av oss tyckte t.o.m alltså att det var helt befängt!

Det är väl kul att vi tycker olika :rolleyes: att sedan ämnet och fenomenet diskuteras i denna tråd och även i andra låter sig ju inte trollas bort bara för att vissa vill göra allt för att stämpla ner/svartmåla de av oss som är kritiska mot alltför medhårs strykande tendenser men jag tror egentligen inte att det är något problem utan tvärtom, nu har luften och attityden möjligen sanerats får man hoppas och folk kanske kan ta sig en funderare på om dom skriver inlägg till varandra bara för att dom är kompisar eller för att dom lägger seriös lyssningstid/analys och kritiskt tillika konstruktivt uppbyggda överväganden på om en låt från sin forumpolare verkligen är så bra, mig gör det detsamma jag vet vad jag tycker och det är huvudsaken, jag säger det också och får uppskattning för det, jag skiter dock i att kommentera i de flesta fall i demoforumet eftersom det är relativt få alster som tilltalar mig personligen och/eller alldeles för mycket att plöja på samma gång...

Att gå en kurs i "informell logik" torde passa dem bättre som inte kan skilja på sina egna argument till och från... :lol:


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Alle som er aktive i demoforumet er med i ryggdunkerklubben. Demoforumet ER ryggdunkerklubben.  :)

-Robert

Du har så rätt men jag skulle vilja gå lite längre och säga att alla aktiva på Kontrollrummet är med.
 
vet inte när eller hur det blev en negativt stämpel (Det känns som en helt annan diskussion)

det ända jag ville ha, var en liten logg med vilka jag har konverserat med.
inte hur ofta eller vad som sagts det är inte relevant
utan som jag skrev.

lätt ha koll på vilka jag har konverserat med.
 

« Senast ändrad: 09.05.2011, 18:10:25 by Guran »
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Tycker det här är en meningslös diskussion. Tjafsande, där man aldrig når enighet.

Men vi är ju eniga. Eniga om att vi är oeniga. :rolleyes:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


fettmule

  • Gäst
Har jag komponerat en liten snutt "korvgubben" som finns till avnjutning under färdiga demos. Ja  :D


Utloggad tsmalmbe


Vi diskuterade en sådan funktion för länge sedan, där man kunde betygsätta en tråd på en 5-gradig skala. Det finns en sådan plugin för vår forummotor. Minns inte varför vi ratade den.

Den är installerad sedan ett år eller dylikt...
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com

Vi diskuterade en sådan funktion för länge sedan, där man kunde betygsätta en tråd på en 5-gradig skala. Det finns en sådan plugin för vår forummotor. Minns inte varför vi ratade den.

Den är installerad sedan ett år eller dylikt...

Ja just det. :) Man vet att en funktion kanske inte fyller sin tänkta funktion när moderatorer inte ens har en susning om att de har funnits i över ett år. :lol: Den verkar ha använts ytterst sparsamt.