Forum > Färdiga produktioner
Eddi-The Strangers are here
Tokai:
orkar inte hålla på o redigera, fattar ännu inte hur man gör med citat.
"Jag har redan rensat grovt framförallt i versen med stor skillnad ska jag rensa mera så blir det inget kvar"
Ok , jag tar tillbaka detta. Nästan.
"samtidigt som du tycker att det saknas tryck en balansgång som inte går ihop riktigt."
Mer instrument ger inte mer tryck. Visserligen la jag 8 guror för att få mer drag i kompet nyligen, men det är en annan femma
Det handlar om annat. Tror det handlar mycket av avsaknad av baskagge som sätter tydliga avtramp och mer tydlig bas
När man börjar med en låt ska man tänka som en tremannagrupp, vad pop/rock gäller. Trummor, bas o gitarr. Svänger det bra, känns det bra? Ok, sen kan man lägga på lite prylar. Det är min erfarenhet.
Brygggan till refrängen är så crazy, :wub:
Bribedant:
--- Citat från: Eddi skrivet 21.04.2011, 05:02:33 ---Skriv nånting nu Bribent jag ser att du lyssnar :D
--- Slut citat ---
Ops, upptäckt!
Lyssnat igen och börjar gilla. Den är så oprettig och crazy att jag bara :D när jag lyssnar.
Theremin'en satt så rätt. Låten vinglar så där skönt också i sång och arr.
Är det EZ trummor? Kan bara inte med denna tunna skramlande trumsampler. Ingen botten eller ompf nånstans. Bortsett från det, cool B)
Eddi:
Hemligheten med citat Tokai är att man bara trycker på den där texten i högra hörnet som heter "Citat" och vips så dyker det upp en svarsmailruta med citatet i. Sedan kan man välja om man vill redigera citatet så att inte allt följer med eller inte se till att ha med det inledande quot och samma på avslutningen bara.
Jag tycker det är jätteroligt att få kommentarer på de låtar jag gör och jag brukar oftast bedöma kritiken som sådan och faktiskt oftast ändra i enlighet med densamma fast ibland obstruerar jag och se denna gång drog du tillbaka lite när det gäller verserna - du har naturligtvis rätt i att om hörnstenarna är med så funkar det - i det här fallet tror jag att jag har dragit ner EQ:n på Mastern i de låga registren så att bastrumman de facto blivit försvagad - samma med basen då dessvärre. Vi får se om jag donar - men du har rätt - skoj att du gillar bryggan - hade själv rätt kul när jag hittade på den :D
Stort tack för tyck Tokai
--- Citat från: Tokai skrivet 06.05.2011, 22:48:25 ---orkar inte hålla på o redigera, fattar ännu inte hur man gör med citat.
"Jag har redan rensat grovt framförallt i versen med stor skillnad ska jag rensa mera så blir det inget kvar"
"samtidigt som du tycker att det saknas tryck en balansgång som inte går ihop riktigt."
Mer instrument ger inte mer tryck. Visserligen la jag 8 guror för att få mer drag i kompet nyligen, men det är en annan femma
Det handlar om annat. Tror det handlar mycket av avsaknad av baskagge som sätter tydliga avtramp och mer tydlig bas
När man börjar med en låt ska man tänka som en tremannagrupp, vad pop/rock gäller. Trummor, bas o gitarr. Svänger det bra, känns det bra? Ok, sen kan man lägga på lite prylar. Det är min erfarenhet.
--- Slut citat ---
Eddi:
--- Citat från: Bribedant skrivet 06.05.2011, 23:04:13 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 21.04.2011, 05:02:33 ---Skriv nånting nu Bribent jag ser att du lyssnar :D
--- Slut citat ---
Ops, upptäckt!
Lyssnat igen och börjar gilla. Den är så oprettig och crazy att jag bara :D när jag lyssnar.
Theremin'en satt så rätt. Låten vinglar så där skönt också i sång och arr.
Är det EZ trummor? Kan bara inte med denna tunna skramlande trumsampler. Ingen botten eller ompf nånstans. Bortsett från det, cool B)
--- Slut citat ---
Haha ja fast det var väl version 3 du lyssnade på då tror jag. Kul att du gillar låten trots vinglet (det är väl den tightaste låt jag gjort ungefär men det säger ju inget) Trummorna är Superior Drums men som jag tidigare sagt så tror jag det handlar om att jag dragit ner de låga frekvenserna på mastern varav no umpf så att säga.
Tack för tyck Bribent :D
Tokai:
--- Citat från: Eddi skrivet 07.05.2011, 01:59:13 ---Hemligheten med citat Tokai är att man bara trycker på den där texten i högra hörnet som heter "Citat" och vips så dyker det upp en svarsmailruta med citatet i. Sedan kan man välja om man vill redigera citatet så att inte allt följer med eller inte se till att ha med det inledande quot och samma på avslutningen bara.
Jag tycker det är jätteroligt att få kommentarer på de låtar jag gör och jag brukar oftast bedöma kritiken som sådan och faktiskt oftast ändra i enlighet med densamma fast ibland obstruerar jag och se denna gång drog du tillbaka lite när det gäller verserna - du har naturligtvis rätt i att om hörnstenarna är med så funkar det - i det här fallet tror jag att jag har dragit ner EQ:n på Mastern i de låga registren så att bastrumman de facto blivit försvagad - samma med basen då dessvärre. Vi får se om jag donar - men du har rätt - skoj att du gillar bryggan - hade själv rätt kul när jag hittade på den :D
Stort tack för tyck Tokai
--- Citat från: Tokai skrivet 06.05.2011, 22:48:25 ---orkar inte hålla på o redigera, fattar ännu inte hur man gör med citat.
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Jodå, citatknappen känner jag till, har använt många gånger. Men det jag tyckerr är så konstigt är när jag markerar nåt i någons text och trycker på citat, så borde väl bara det jag markerat synas. Men nej, allt kommer med å så får man hålla på och deleta och html-fatta var början och slutet ligger. Tradigt, minst sagt!
så här t.ex
Men fa van, rocka på!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida