Forum > Färdiga produktioner
Eddi-The Strangers are here
Eddi:
Okido låten uppe igen efter renovering. Har lagt till bas acke sjungit om etc.
Tacksam för förbättringssynpunkter på allt.
Skrev ju tidigare att den för en gångsskull inte var självupplevd men kanske till hälften ändå under höststormen 69 var jag o en kompis i skogen när allt blåste omkull runt omkring oss så såg jag plötsligt två starka ljus ca 20-30 meter över marken framför oss som i sakta mak var på väg bortåt vi sprang som sjutton för att hinna i fatt men icke - det fanns inga flygplan uppe den kvällen som flög så lågt det skulle ha varit en omöjlighet.
Så här står det om man söker på höststormen i Wikipedia: "22 september - En våldsam storm över västra och södra Sverige samt Danmark kräver minst 11 liv, av vilka 5 i Göteborg, som ser ut som en bombad stad"
Vet att det finns många som saknar botten men jag tycker den är färdig ändå och så stor skillnad var det inte
Eddi:
Skriv nånting nu Bribent jag ser att du lyssnar :D
Piddleton:
Det låter bra, tycker jag. De instrumentala bitarna faller mig i smaken mest, inte för att det är något fel på din sång men för att de sånglösa perioderna är stämningsfulla. Jag är riktigt förtjust i "theremin"-slingan också. Först kändes den helt off men efter ett varv satt den hos mig.
Ola:
Hej Eddi ball låt du har på g här
Jag vet att du gillar bongo trummor och solo bas och det är helt ok, behåll dem de är coola men du måste jobba lite mer med rytm på baskagge och vanlig bas.
(Det är ok med två basar på en låt eller varför inte 5 st ja du hajar :D)
för att få lite mer tyngd och groove
sången är helt ok men ibland något sur vilket den inte borde vara för du kör väl med cubase 6 eller ?
Det finns inget fusk i pluggväg som inte är ok att använda .
(inte i min värld i alla fall )
eller så vill du att det ska vara så och ja, då ska de väl vara så.
tycker din låt ide var riktigt grym jobba vidare på den Mvh Ola
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 21.04.2011, 04:51:33 ---Det handlar alltså om en galen man som tror att vårt samhälle är infiltrerat av utomjordlingar. En självupplevt för en gångs skull :D
--- Slut citat ---
Sången tilltalar inte vid första två lyssningarna men jag tror att du hittar säkerhet i sångmelodin och i betoningen på orden, med mer övning. Jag brukar ta med mig låt i mp3-spelare och text på papper och sjunga då jag är ute i naturen eller sitter på pendeltåget! ;) (skojar nog lite här)
Häromdagen var den en som satt längre bort i vagnen, som bad mig sänka volymen! :o
Påstod att han var musiker...
Kul med en självupplevd! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida