Forum > Färdiga produktioner

Eddi-The Strangers are here

<< < (9/12) > >>

Eddi:
 :lol: Ja det är inte lätt i vår internetvärld. Nåväl nu har många tyckt till och trots att jag känner att sologuran ligger lite mycket till vänster och har ett relativt otrevligt fuzz-ljud så är jag beredd att flytta denna till fördiga.

Håkan Nilsson:
Fan det här är en riktigt bra låt, det händer fina grejer på rätt ställen.
Du gör nåt gitarrgnissel som låter ganska exakt som det brukar låta från mig.
Sången är det bästa. Sjung den ett par hundra ggr till så du blir riktigt säker, nu hörs en viss osäkerhet, men va fan, mkt bra och egen stil på sången. Hela låten hänger ihop fint, kanske slutar den lite snopet fort.
Virvelkomprimeringen blir det bakläxa på.  B)

Fuzzbub:
Schystt Eddi-låt!  :)   Jag gillade inte heller thereminpartiet först men nu så är det klockrent crazy!   
Verserna är grymt bra och sätter sig i skallen ordentligt.    Det är bara en sak jag saknar - basen, vart är den? 
Bra gitarr ljud, speciellt när du kör på låga toner.        Nice Eddi!    /JEH

Bribedant:
Kan inte hålla mig borta från den här låten. Byte till dur, Theremin svaj + "the strangers are here". Helt underbart. Jag vill ha den här låten på min stryka&diska spellista!
 :lol:
An anings mer botten i soundet bara så...

Eddi:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 08.05.2011, 10:54:03 ---Fan det här är en riktigt bra låt, det händer fina grejer på rätt ställen.
Du gör nåt gitarrgnissel som låter ganska exakt som det brukar låta från mig.
Sången är det bästa. Sjung den ett par hundra ggr till så du blir riktigt säker, nu hörs en viss osäkerhet, men va fan, mkt bra och egen stil på sången. Hela låten hänger ihop fint, kanske slutar den lite snopet fort.
Virvelkomprimeringen blir det bakläxa på.  B)

--- Slut citat ---
Kul att du gillar Håkan - jag ligger ljusår från dig när det gäller guraspelet dock men man lär sig vartefter. Tack för cred på pipan det värmer. Trumsetet är komprimerat med Vintagekompressor har försökt att skjuta reglarna lite i den nya betaversionen men har nog inte samma trumhörsel som dig (ännu).
Tack för tyck Håkan :D

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 08.05.2011, 11:36:51 ---Schystt Eddi-låt!  :)   Jag gillade inte heller thereminpartiet först men nu så är det klockrent crazy!  
Verserna är grymt bra och sätter sig i skallen ordentligt.    Det är bara en sak jag saknar - basen, vart är den? 
Bra gitarr ljud, speciellt när du kör på låga toner.        Nice Eddi!    /JEH

--- Slut citat ---
Det handdämpad gitarr kul att det funkar och att låten fastnar - jag lägger ut en Betavariant med bättre botten så får vi se.
Tack för tyck Fuzzen :D

--- Citat från: Bribedant skrivet 08.05.2011, 22:12:05 ---Kan inte hålla mig borta från den här låten. Byte till dur, Theremin svaj + "the strangers are here". Helt underbart. Jag vill ha den här låten på min stryka&diska spellista!
 :lol:
An anings mer botten i soundet bara så...

--- Slut citat ---
Aha det var det du menade med svajet - Puh - dåså. Som sagt här nedan och i första posten kommer en Betvariant med mer botten som du kan diska till.
Återigen tack för tyck Bribent :D

[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/TheStrangers7.mp3[/mp3]

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion