Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Plan 7 - progg från 2011

<< < (7/10) > >>

Mr Artrock:
ps jag har bara lyssnat på versionen i ditt 1:a inlägg, läste övriga kommentarer först efteråt och ser nu att du lagt in otaliga nya versioner???
ds

bjurte:
Bra gitarrspel och härligt Orgelsound ger plus poäng hos mig.
Kan höra några sköna Pink-floyd vändningar på vissa ställen,bra..
Men... Har så svårt för denna typ av progg,visst.Ceopspyramid var skitball när den komm,men det var ju några
år sen.. ;)
Visst förstår jag att det är en stor gnutta kärleksfull ironi i detta.
Men ändå....Ähh ok då,2 höjda nävar kan du i alla fall få... :lol:

MaxB:
Tack Uriah för dina två knutna nävar. Kan inte bli många fler från en person!  :lol:

Tack för tyck och tips Mr A. Första inlägget har rätt version. Den kom till version 9.

Det här är en tydlig parodi. En text som handlar om gruvarbetare och i det sammanhanget nämner trasiga skor, är alltför patetiskt för att kunna handla om "the real thing". Alltså är det mitt försök att låta som progg samtidigt som det är så mycket ironi i texten, att det inte av misstag kan tolkas som om det är på riktigt. Men samtidigt kan man, precis som du säger, konstatera att proggen ofta hade väldigt skitnödiga texter.

Jag har förresten tidigare gjort en dansbandslåt som också har en så extrem text att den inte av misstag skulle kunna tolkas som "the real thing" utan bara var på skoj, för att testa den genren.
Den handlar om hur det kära paret blev pirater: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=14678.msg106495#msg106495

Min röst har problem med styrkan i denna tonart och den svajar surt på flera ställen. Kanske skulle det bli bättre om jag sjöng om det en gång eller femton gånger till. En annan lösning är som du säger att låta nån annan sjunga. Men jag tycker det är så kul att sjunga, att jag inte vill byta ut mig.  B)

Du skriver att körerna är vaga och intetsägande, hmm...
Jag är ganska nöjd med körerna både i ton och volym. Skulle jag sänka sången där den är för kraftig menar du? Om jag sänker sången överallt går inte texten fram väl?  :unsure:

Tnx!

Mr Artrock:
asså, körerna känns tama i sitt uttryck om man säger så, bjud in några damer på kör det är alltid roligare tycker jag, det är inget egentligt fel på din sång men den är inte 100% heller...nivån på sången kan sänkas en aning och fortfarande höras tror jag!
 B)

MaxB:
Tack för tyck och tips. Ja,den här låten har jag blivit besatt av. Efter en morgonritt i de djupa skogarna och en timme i vilstol uppe på berget har jag gått ner i gruvan och försökt få mer stake i sången. Men jag vet inte om jag lyckats. Nu har jag testat att att sänka volymen på sången ordentligt och fan ta mig att du har rätt. Texten går nog fram ändå. Passade på att lägga om gitarren igen. Jag blir visst aldrig klar med den här låten...
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Plan7_110424_ver10.mp3[/mp3]
version 10
Det låter kul med damer som körar men jag hittar inga såna här.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion