Forum > Färdiga produktioner

pianopop in A

<< < (3/3)

MikaelEdebro:
Väldigt stabil grund till en bra låt. Med sång, riktiga (och lite mer intressanta  :P) trummor och bas, och kanske lite gitarr-dubbar, kommer detta bli kanoners.

Denna låten kommer nog bära eller brista beroende av hur sången blir. För att vara popmusik händer det förvånansvärt mycket, men som instrumental låt blir det lite enformigt.

Känns som elpianokompet bör vara mer sparsmakat när melodislingan kommer igång. Det blir lite mycket som trängs. Kan iofs säkert avhjälpas mha nivåer/eq osv.

Den perkussiva orgeln i början känns lite otight och jag vetetusan om den tillför så mycket?!? Vad är det för orgel-plugg du kör med? Låter nästan som en Nord.

PS. Kul att du kommit igång att ladda upp dina alster. Låt det flöda!  ;)

Mr Artrock:
Man tackar för ytterligare kommentarer som ligger helt i linje med vad jag själv försöker föreställa mig, här gäller det att bestämma sig/prova sig fram till "rätt" gitarrkomp, eftersom elpianot är relativt aktivt/rytmiskt så kan man inte flasha på för mycket utan en smart funkig/rockig rytmgitarr eller kanske bara slicka slingor som utsmyckning...

Den är ju tänkt som en bättre poplåt med sång och inte ett rent instrumentalverk, givetvis skall riktiga trummor läggas på och möjligen kan man lägga en tight bas istället för den kanske för poppiga/struttande dubbelljuds synthbasen som ligger nu och som sannolikt ökar intrycket av för mycket energi/rytm och frekvenstjockhet i pianot!

Den percussiva orgeln är B4 preset woodstock med lite tweaks, den är lagd helt i synk med spökrytm som är mutad och du har helt rätt, hur exakt den än är lagd så låter den spretig/otight märkligt va?!?
Jag velar faktiskt här om den skall få vara kvar eller ej, provade en uppsjö av ljud som var helt malplacerade innan det fick bli dessa orgeljuck, grejen är ju att introt dikterar resten och det måste hålla ihop på ett trovärdigt sätt, orgeln kommer ju igen vid braket/sticket så...???...!!!

En kvinnlig stark röst med karaktär vore mumma och avgör helt klart saken, tack för synpunkter osv, den får vila liksom mina övriga projekt gör just nu, brukar inte vara så produktiv i Maj-Augusti av egen erfarenhet genom åren/reelin' in the years***
 :D

Fuzzbub:
Inte alls oävet detta.   Jag var tvungen att ta fram guran och jamma till.  :)   Håller med kommentar om att något mer behövs, som du själv är inne på också. 
Sen kanske en brygga eller något där trumkompet ändras ett tag för att sedan komma tillbaka till svänget igen, för svänger det gör det!   Bra jobb!   /JEH

Eddi:

--- Citat från: Mr Artrock skrivet 16.04.2011, 11:47:49 ---Hej och tack för feedbacken hittills  :)

Sången då, här har jag också svårt att höra vad det verkligen skall vara för att bli perfekt feeling, gospel säger du Eddi, utveckla gärna...det blir ju så ibland som om man vore blind inför sitt eget projekt vid en viss nivå, allt annat liksom lektes fram rätt snabbt här men min filosofi och teori är att man hellre jobbar med andra och att tex sångaren hör vad som skall till osv osv, jag har gjort det "allsmäktiga" misstaget i för många år nu och trott att man fixar allt själv och det blir ofta bra till en viss gräns som sagt*

Equality kom gärna med gitarr eller sångideer om du känner för det, det viktiga är att dom man ev. testar grejor med gillar stuket och det känns kul med er input här som sagt, rätta mig om jag har fel det är aldrig fel... :rolleyes:

--- Slut citat ---

Tänk den här sången eller liknande i din prod tror det skulle funka fint.

Edit: Jag tryckte igång din och den här samtidigt men det lät ju inte så bra förstås :lol:

SYNTH:
 Svängit och skönt att lyssna till! :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion