Forum > Färdiga produktioner
pianopop in A
jonnerstone:
--- Citat från: Eddi skrivet 15.04.2011, 20:01:11 ---Jag lyssnar definitivt med andra öron än Jonnerstone sådana där spetsfundigheter som att höra två hihats är klar överkurs för mig. Förresten det är väl inte förbjudet att ha två Hihats? Har man råd tycker jag man ska ha det!
--- Slut citat ---
Absolut inte förbjudet att ha två hi-hats. Det fina dessutom med att göra musik i datorn är ju att man kan tänja på gränserna och slänga in en trummis med åtta armar om man vill :)
Det var bara mer en reflektion, om det nu är så att han vill att det ska låta som 1 trummis med 2 armar och 1 hi-hat....i all välmening. :)
equality:
Jättesnygga harmisar och fint sväng. Lite Steely Dan vibes i början men sedan mer åt Vollenweider som sagt när elharpan kommer in och lite åt Billy Preston när det rockar till sig. Fina växlingar och inga teman tjatas ut. Tjusigt Artrock! Känner mig hemma i din musikaliska sfär. Absolut värd fortsättning och här hör jag bl a en engagerad sång. :)
Mr Artrock:
Hej och tack för feedbacken hittills :)
Den där harpan är enbart ett experiment och jag kände samma sak när jag la den för skojs skull, fan va det blev Andreas Wollenveider plötsligt, vilket inte alls var meningen, jag har iofs inte hört honom sen typ 1984 men förmodar att han har sitt stuk som är ok men inte alltför spännande i mina öron.
Det jag först tänkte på var någon sorts rytmisk gitarr men som du säger Jonnerstone får det inte bli för många rytmkakor här, pianot MÅSTE vara precis som det är det ruckar jag inte på men ev. är syntbasen en aning för vandringspoppig tillsammans med elpianobasen men samtidigt tycker jag själv dom funkar och soundmässigt gillar jag ett fylligt frekvensspektrum utan hål, dvs inte dagens normer vilka jag gärna bryter emot, huvudsaken är att det inte blir grötigt och för rörigt dåra...trummorna får här betraktas som ett clicktrack, jag föredrar att lägga en tight levande trummis hela veckan!!!
Alltså harpan skall kanske inte alls vara med här, bara en ljud/arr. test men jag vete fasen hur gitarren skall spelas, den som känner sig hugad får givetvis en ren fil hemskickad för pålägg!
Sången då, här har jag också svårt att höra vad det verkligen skall vara för att bli perfekt feeling, gospel säger du Eddi, utveckla gärna...det blir ju så ibland som om man vore blind inför sitt eget projekt vid en viss nivå, allt annat liksom lektes fram rätt snabbt här men min filosofi och teori är att man hellre jobbar med andra och att tex sångaren hör vad som skall till osv osv, jag har gjort det "allsmäktiga" misstaget i för många år nu och trott att man fixar allt själv och det blir ofta bra till en viss gräns som sagt*
Equality kom gärna med gitarr eller sångideer om du känner för det, det viktiga är att dom man ev. testar grejor med gillar stuket och det känns kul med er input här som sagt, rätta mig om jag har fel det är aldrig fel... :rolleyes:
Piddleton:
Mycket skönt och snyggt. Trummorna låter bra, tycker jag. Det kommer dock in någon splash på slutet som ligger lite utanför i trummixen på något vis. Sång på detta, riktigt klistrig sång, skulle kunna göra det till en låt att minnas.
robblar:
Denne fortjener pinadø et ryggdunk.
Ønskelisten for neste versjon: Elgitar (kanskje to), sjelfull kvinnestemme og ekte trommis. Tjohoi!
-Robert
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida