Forum > Färdiga produktioner
pianopop in A
Mr Artrock:
Hej, nu postar jag min allra första demo på detta forum trots att jag varit med ett längre tag, tyckte väl tidigare att jag bara ville presentera låtar i färdiga skivor kategorin men den tråden verkar ju tyvärr heldöd vilket är lite trist måste jag säga...
Den här låten är alldeles färsk, inspirerad och gjord med en elpianogrund + ett enkelt popbeat osv, frågan är bara hur man kan ta den till fulländning?!?
Ös på med kritik eller synpunkter av alla slag, jag blir bara glad och som alltid med egen musik är det ju svårare (ibland) att höra vad som saknas eller skall tas bort/ändras i arr. etc...allt kan hända!
Låten är egentligen 2 min. längre men jag har gjort en fadeout i nuläget...
jonnerstone:
Tjenis Mr.A
Den där länken "http://ifile.it/te0lxk7/Pianopop%20in%20A-01.mp3" funkar inte med KR's spelare. Den länken går till en sida där den som vill ladda ner måste få en "download ticket", det blir lite väl omständligt. Lägg upp den på KR's server istället. Under "fler alternativ" i din ämnesruta så får ett "bifoga fil" alternativ.
Kör hårt!
Mr Artrock:
OK thanx, strax då ;-)
jonnerstone:
Jodå,finns en del som gillas här. Låter en hel del Andreas Vollenweider om det, och det är positivt. Mycket är väl harpljudet som gör det men även rytmiken på elpianot är väldigt AV. Dock så skulle just den rytmiken behövas vila nånstans i låten, gå ner i halvtempo eller nåt med nån snygg pad eller liknande. Nu blir det lixom för mycket rytmik hela tiden. Jag gillar ljuden du har valt men det blir lite väl grötigt i dom nedre frekvenserna där man nog får se till att varje instument får sitt eget lilla område att husera på.
Det skulle vara najs om du hade kunnat implementera ett tydligt meloditema, antingen på sång eller instrumentalt.
Ok trummorna då......jag har ju varit med i dina inlägg och vet hur du har kämpat med dessa trumpluggar och med MIDI. Så med det i åtanke så e de bra fixat. Men trummorna låter verkligen inte kul. Stressat och väldigt mycket MIDI. Trumljuden i sig e inte så spännande heller. Vid 60 på KR spelaren så kommer det ett slag på en öppen hi-hat och direkt efter återgår kompet till en stängd hi-hat medan den öppna ringer kvar. Ett sådant förfarande skulle kräva två hi-hats.
Men som sagt med tanke på dom våndor du gått igenom så finns det hopp :) Man kan få miditrummor att låta väldigt trovärdigt med lite pillande.
Kul att du delar med dig, och som sagt redan en bra låt som bara kan bli bättre!
Micke
Eddi:
Jag lyssnar definitivt med andra öron än Jonnerstone sådana där spetsfundigheter som att höra två hihats är klar överkurs för mig. Förresten det är väl inte förbjudet att ha två Hihats? Har man råd tycker jag man ska ha det!
Låten är skön och jag kan mycket väl tänka mig denna med en solist uppbackad av kör typ american gospel wow. Instrumentljuden och stilen är väl lite snubbig som min dotter (6 år) uttryckte det i dag när jag pekade ut en MG för henne - hon menade gubbig eller gaggig - det blev snubbig - nytt uttryck. Men inte mig emot jag gillar ju det så kör hårt Mr A.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida