Forum > Demolåtar

Johan & Jens, Liza Jane

<< < (3/4) > >>

Eddi:
Jag får nog fasen hålla med Bribent här - trummorna är ju klart dominerande - vid tidigare lyssningar har jag inte reagerat på det eftersom jag gillar stukets helhet men vad skulle hända om man drog ner drumsen och höjde leaden något? Vore kul att höra ett sånt scenario.

Håkan Nilsson:
Jag gav mig på den här en gång till idag, sen jag lyssnat i ett par andra lyssningar och hörde att det var lite väl mycket trumma... Fick till det typ dubbelt så bra. Jag tog bort eq-vässningen helt på virvel och och, och fick fram den fina diskanten med mastringen i stället, nu har jag kommit på hur jag ska göra mastringen lika snygg som Fogerty...
Även om grabbarna är nöjda med de fyra låtarna som de är nu, ska jag höra med Johan om han vill sjunga om den här, och helst ta med en eller två som kan sjunga stämmor. Nu är det surt på tre ställen, det är samma ton på samma ställe i tre verser. Jag ska bränna en cd åt honom med bara musiken så kan han öva på sången. När han lagt dit ny sång ska jag göra en mix o master som blir hur bra som helst.

I dag beställde jag en stormembranare i litet format, en Audio Technica AE 3000. ASka använda den på bla virvelmivkning framöver

Håkan Nilsson:
Well, nu har jag skruvat ännu en gång.... Måste ha hållit på så intensivt förut att jag fick hjärnsläpp alldeles. Nu är det mer normalstarka trummor utan en massa vässande eq. Har dock inte gjort om varken sång eller bas...
Tackar enormt för goda råd, ibland blir jag nog lite koko... :wacko:

http://www.speedyshare.com/files/28054403/01_Liza_Jane.mp3

http://s1186.photobucket.com/albums/z376/Guitar-Nilsson/

MikaelEdebro:
Det låter som kompetenta musiker (oavsett ålder) och inspelningskvaliteten/mixningen låter klanderfri.

Låten tyckte jag var rätt tråkig dock. Den skulle nog höjas av mer varierade trummor och snygga sångstämmor. Blir lite tjatigt med samma komp hela låten. Jag inser att det vanligtvis är så i den här genren, men man behöver ju inte implementera de tråkiga elementen i en genre bara för att "det ska vara så".  ;)

Håkan Nilsson:

--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 20.04.2011, 22:33:02 ---Det låter som kompetenta musiker (oavsett ålder) och inspelningskvaliteten/mixningen låter klanderfri.

Låten tyckte jag var rätt tråkig dock. Den skulle nog höjas av mer varierade trummor och snygga sångstämmor. Blir lite tjatigt med samma komp hela låten. Jag inser att det vanligtvis är så i den här genren, men man behöver ju inte implementera de tråkiga elementen i en genre bara för att "det ska vara så".  ;)

--- Slut citat ---
Johan önskade sig också stämsång, men gillar inte att göra det själv, det ska vara någon annans röst.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion