Forum > Demolåtar

Johan & Jens, Liza Jane

<< < (2/4) > >>

Håkan Nilsson:
Johan hade också velat ha stämsång, men att lägga den själv med samma röst ville han inte, det gillar jag inte alls. Men vi hade inga kördamer... Sen var det ju ett projektarbete till skolan, fusk att låna in andra personer då.  :huh:

robblar:
Kanskje trommisen kan "take one for the team".....  ;)

Bribedant:
Trummorna tar för stor plats i mixen. För brett och för lång fram. Lirar inte i samma lokal som resten av gänget.
För övrigt, kristallklart sound. Ingen ear fatigue här inte. Najs.
Men trummorna... låter skitbra men käkar upp resten av bandet.

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Bribedant skrivet 15.04.2011, 03:48:39 ---Trummorna tar för stor plats i mixen. För brett och för lång fram. Lirar inte i samma lokal som resten av gänget.
För övrigt, kristallklart sound. Ingen ear fatigue här inte. Najs.
Men trummorna... låter skitbra men käkar upp resten av bandet.

--- Slut citat ---
Nej. Det är dagens ideal med sönderkomprimerade trummor på så svag volym att de knappt hörs som är fel. Det är så här det ska vara. Allt hörs tydligt. Kunden var extremnöjd faktiskt. Och han har spelat in i stora proffsstudios förr. Han tyckte det här var mycket mycket bättre. Så nu ändrar vi inget mer...

Borde en sån här låt flyttas till färdiga avdelningen? Hur?

Fast... även om musikanterna är helt nöjda så kanske jag gör om hela skiten en gång till om jag får långsamt.   :rolleyes: Allt kan väl alltid bli bättre.

Bribedant:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 15.04.2011, 09:27:21 ---Det är så här det ska vara. Allt hörs tydligt.

--- Slut citat ---
Tycker du har fel. Jag brukar förklara det för mina ev klienter som så att, du har en låt, ett mixprojekt, Summan av allt som hörs är 100%. Hur stor del av 100% ska det eller det instrumentet/soundet få ta? Kan vara ett skitsnyggt sound, bra spelat och någons "darling" men utifrån låtens perspektiv, hur brett och fett behöver det vara? Stjäl det fokus från det som är mer bärande i låten? Man hör såna där udda fokuseringar rätt ofta på soloplattor från medlemmar i annars välbalanserade band. Basisten har gjort en soloplatta. Gissa vilket instrument som hörs bäst och har fokus...  :P
Det jag hör här är ett typexempel sned balans i intrumenteringen (i mixen). Det enda jag minns efter första lyssningen är...trummorna. De skulle mycket väl kunna ligga i nästan mono och backas i ljudbilden, det är så välspelat att de håller för det. Samtidigt skulle resten av bandet kliva fram och den musikaliska balansen bli bättre. Kompositionen skulle också vinna på detta.
Men som sagt, välljudande overall. Låter dyrt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion