Forum > Demolåtar

Johan & Jens, Liza Jane

<< < (4/4)

spacetrucker:
Mixen låter väl i det närmaste OK tycker jag och soundmässigt är det snyggt... men tyvärr är nog låten lite långtråkig. Nåt som sticker ut saknas.

Space

Tokai:
Alltså lyssnar jag på den senaste version högst upp, eller ligger de senaste i mitten av tråden?
Ok jag lyssnar på den som är överst. Är ense med MikaelEdebro och variationslöshet.Har man en riktig trummis ska det väl inte behöva låta som en programmerad dito i repeat? Kanske hörs trummorna för mycket men kan också bero på hur dom spelas.
Jag gillar ju sån här musik, lite country, lite Creedence... Bob Dylan gör ju numera grymma saker i den här genren.
Tycker dock ljudbilden är för "diskantig" vill ha den mer mullig, "analog". Och en andra stämma hade varit kanon.

Håkan Nilsson:
Jag hade velat ha lagt om sången på den här, det är anings falskt på några ställen. Stämsång vore oxå fint. Men musikanterna verkar inte vilja lägga ner mer tid på det här, de svarar inte på några meddelenden ens...
Men jag vill gärna göra det bästa som går av det jag har. Nu har jag donat mest med mastringen. Nu är det mindre vasst tror jag. Jag har ju haft en Fogerty-låt "Southern Streamline", som referens, den kanske är i diskantigaste laget att ha som referens, nu har gjort det märkbart dovare än Fogerty i alla fall. Dragit ihop trummorna lite... Mindre reverb, det tar en massa plats...

http://www.speedyshare.com/files/28085141/01_Liza_Jane.mp3

Senaste versionen är både överst o här sist.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion