Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Got to leave you now
Wernborg:
Oj. Vilken överraskning.
Du sjunger perfekt för stilen. Riktigt riktigt bra låt.
Mixen är sådär tycker jag. Akkeguran bullrar för mycket. Skär bort under 100. Sången skulle jag brighta till lite grand. Dessutom höja något i volym. Congasen tycker jag mest stör. Om du ska ha kvar dom tycker jag dom bör spela mellan trummisens slag stället. Leta upp några klassiska figurer på Youtube vetja. Dom ska ner ordentligt i volym också.
Fan, nu tog den slut. Startar om.....
Snygg gitarrfigur i mitten av låten. Du hade gärna fått upprepa första delen istället för att halta lite som du gör i andra halva. Copy and paste is your friend.
Lite aaaaa och ooooo-körer här och där skulle sitta som en sportmössa.
"Visslingen" i slutet är magnifik.
Grymt bra låt.
En ordentligt avslag vill jag ha innan arpeggiot tonar ut.
BRA!!!
Dividend:
Ja, nu är det riktigt bra!
Eddi:
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.04.2011, 21:16:13 ---Oj. Vilken överraskning.
Du sjunger perfekt för stilen. Riktigt riktigt bra låt.
Mixen är sådär tycker jag. Akkeguran bullrar för mycket. Skär bort under 100. Sången skulle jag brighta till lite grand. Dessutom höja något i volym. Congasen tycker jag mest stör. Om du ska ha kvar dom tycker jag dom bör spela mellan trummisens slag stället. Leta upp några klassiska figurer på Youtube vetja. Dom ska ner ordentligt i volym också.
Fan, nu tog den slut. Startar om.....
Snygg gitarrfigur i mitten av låten. Du hade gärna fått upprepa första delen istället för att halta lite som du gör i andra halva. Copy and paste is your friend.
Lite aaaaa och ooooo-körer här och där skulle sitta som en sportmössa.
"Visslingen" i slutet är magnifik.
Grymt bra låt.
En ordentligt avslag vill jag ha innan arpeggiot tonar ut.
BRA!!!
--- Slut citat ---
Tack för bra kritik W jag har tänkt till lite innan jag svarat och jag har kört den ett varv på SF också där just kongasen inte gillades. Och du har rätt i både körer och allt annat men gitarrfiguren var jag ju stolt över :P
Får se om det blir någon ändring är lite trött på låten just nu men som sagt stort tack för tyck :D
--- Citat från: Dividend skrivet 08.04.2011, 22:06:19 ---Ja, nu är det riktigt bra!
--- Slut citat ---
Tack för lyssning och omdöme Div :D
Eddi:
Jag upptäckte till min stora förvåning och glädje när jag satt och bläddrade i Mediacentret att denna låt klättrat bäst av alla låtar från 2011 med sina 163 lyssningar. Det måste ju betyda att en eller flera faktiskt lyssnar på den här regelbundet antingen i Mediacentret på Myspace eller i tråden - i alla fall himla glädjande - tack för det. Värmer stort.
Asti:
Den här har jag missat i min tillfälliga frånvaro! :)
Skön låt som jag också associerar med Richie Havens i de inledande gitarrackorden.
Är det Theremin eller en moog du använder i mellanspelet? Snygga gitarrer överlag och bra solo!
Lite flummigt är det ibland med harmonier och basspel, men på ett skönt sätt!
Det tillsammans med den känslofulla sången tror jag gör att man inte tröttnar utan kan
höra denna många gånger och upptäcka nya saker. Jag gillar detta!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida