Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Got to leave you now
karl:
Nice feel....bra innerlig sång, gillar sticket mycket, kanske ställer congasen till det i verserna, lite mycket där men sticket ;) och övergången verkligen nice...
Allt gott karl
equality:
Inte förvånande med många nedladdningar. Överaskande stick som om låten tas över från CSN & Y av Yes. Bästa sånginsatsen hittills av dig. Sällar mig till hyllningskören.
Eddi:
--- Citat från: Asti skrivet 18.09.2011, 09:23:22 ---Den här har jag missat i min tillfälliga frånvaro! :)
Skön låt som jag också associerar med Richie Havens i de inledande gitarrackorden.
Är det Theremin eller en moog du använder i mellanspelet? Snygga gitarrer överlag och bra solo!
Lite flummigt är det ibland med harmonier och basspel, men på ett skönt sätt!
Det tillsammans med den känslofulla sången tror jag gör att man inte tröttnar utan kan
höra denna många gånger och upptäcka nya saker. Jag gillar detta!
/Asti
--- Slut citat ---
Vad kul att du gillar Asti det som tjuter är en synth av nåt slag i Cubase HalionOne galleri kommer inte ihåg nu vad den heter men hittar jag det så skriver jag in det här.
--- Citat från: karl skrivet 18.09.2011, 11:25:13 ---Nice feel....bra innerlig sång, gillar sticket mycket, kanske ställer congasen till det i verserna, lite mycket där men sticket ;) och övergången verkligen nice...
Allt gott karl
--- Slut citat ---
Kul att du gillar Karl och jo congasen är inte mitt huvudinstrument om man nu har något? Sticket - där blev jag lika överraskad som du :lol:
--- Citat från: equality skrivet 18.09.2011, 22:33:15 ---Inte förvånande med många nedladdningar. Överaskande stick som om låten tas över från CSN & Y av Yes. Bästa sånginsatsen hittills av dig. Sällar mig till hyllningskören.
--- Slut citat ---
Tack för tyck igen EQ :D Lämnar alltså Centrala Studiestödsnämnden över detta till Yes - ja ok det får dom gärna göra :lol:
Nu låter vi den här sjunka i listan så ska jag kolla upp igen vid jul eller så om något hänt så där i bakgrunden - bäst jag skriver att nu den 19/9 2011 hade 182 lyssnat B)
Jocke:
Ja jäklar - vilken låt! :) Gitarrpartiet är helt underbart - vill bara lyssna igen!
MaxB:
Tillbaka till Woodstock igen! Samma fina nerv i sången, härlig melodi och bra instrumentknåpande.
Top Quality!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida