Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Got to leave you now

(1/16) > >>

Eddi:
LÅTNAMN:  Got to leave you now
ARTIST/GRUPP: Notyetpopbutband
GENRE:  Woodstock
LÅTLÄNGD:  3:44
KOMPOSITÖR: Eddi
PRODUCENT: Eddi
EV. MEDVERKANDE: Eddi
INSPELNINGSÅR: 2011-04-05
FORMAT: mp3

Det som började med en test av den nya shure-micken blev enligt mitt tycke (och andras har jag förstått) en ganska så bra låt som har satt mina såväl skrivnings- som mix-färdigheter på sin spets.

Tack för alla kreativa förslag nu har jag anammat de flesta i den nya verren:
Basen har blivit lugn under sjung.
Arpeggion har höjts något och sidförskjutits en del
Acken har fått en vänster kompis om än på lite lägre volym
På gott och ont har jag slängt in lite mer sologura i mellanpartiet
och slutligen har trummorna accentuerats något.

Men nu får ni lyssna många ggr för den var uppe i femtio lyssningar på föregående version.

Ackord:
D#maj7, Fsus2, Cm7, Gm
G#, Fm, C

Text:
Got to leave you now
It didn't work out well
Despite our intentions
It turned out to hell

Got to leave you now
It cant be repaired
And then we thought of anything else
That might lead you there
Just might lead you there

Well if pictures cant tell the true
And you don't believe it
Theres nothing I can do
Theres no way to achieve it
If feelings from the past is cold
And you don't remember how we felt
When love is against the law
As your narrow mind will tell
As your narrow mind will tell

Det fick lov att bli en lite varmare mix - hoppas jag har lyckats

Gurano:

--- Citat från: Eddi skrivet 29.03.2011, 21:23:07 ---Jepp så var det dags att testa den nya Shure-micken SM58 var det va? Hittade på några krångliga ackord på acken (som MaxB får lista ut) och skrev en slasktext och fyllde på lite med allehanda - låter kanske lite fattig nu och kanske kan göras något åt -alla förslag välkomna.

Och appropå diskussionen om stilar det här är nåt märkligt tror jag knappast gubbrock eller det är kanske just det det är?

--- Slut citat ---
FASEN - JAG FÅR WOODSTOCKFEELING - BRA :)
Tycker att micken låter bra. Jobba vidare på denna!

Det är något konstigt vid 40 (med sången)

Gurano

Gurano

Eddi:

--- Citat från: Gurano skrivet 29.03.2011, 21:44:54 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 29.03.2011, 21:23:07 ---Jepp så var det dags att testa den nya Shure-micken SM58 var det va? Hittade på några krångliga ackord på acken (som MaxB får lista ut) och skrev en slasktext och fyllde på lite med allehanda - låter kanske lite fattig nu och kanske kan göras något åt -alla förslag välkomna.

Och appropå diskussionen om stilar det här är nåt märkligt tror jag knappast gubbrock eller det är kanske just det det är?

--- Slut citat ---
FASEN - JAG FÅR WOODSTOCKFEELING - BRA :)
Tycker att micken låter bra. Jobba vidare på denna!

Det är något konstigt vid 40 (med sången)

Gurano

Gurano

--- Slut citat ---
Upptäckte att jag hade missat nästan hela fotbollsmatchen pga den här låten - kom in vid 85 minuter och fick i alla fall se två mål. Kul Gurano att du får såna känslor (som Woodstock - snacka om gubbrock) - då var det definitivt värt det. :D
Det konstiga ljudet är en av de pluggar som jag av någon anledning slängde på på sången tror delayen gör nåt - jag kan leta så får vi se.
Jobba vidare låter ju bra men med vad - jo trummorna är ju statiskt så dom får jag se över - passar det med stråkar hm... nja ...

MaxB:
Neil Young på Woodstock

Har inte kollat med gitarr eller piano så många fel kan det bli. Sitter och skriver i grova drag did köksbordet efter grovdisken (efter god spagetti och köttfärssås):

Efter varje ackord ska det stå "nånting..."

Cmaj D Am Cmaj
Cmaj D Am Cmaj

måste nu fly alla krav sticka ut och fixa vidare med trumlooparna jag klippt från Yamaha-keybordets autokomp.

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 29.03.2011, 22:38:48 ---Neil Young på Woodstock

Har inte kollat med gitarr eller piano så många fel kan det bli. Sitter och skriver i grova drag did köksbordet efter grovdisken (efter god spagetti och köttfärssås):

Efter varje ackord ska det stå "nånting..."

Cmaj D Am Cmaj
Cmaj D Am Cmaj

måste nu fly alla krav sticka ut och fixa vidare med trumlooparna jag klippt från Yamaha-keybordets autokomp.

--- Slut citat ---
Usch då Neil Young som jag inte ens gillar - kom ihåg att jag drog efter två låtar på Josse en gång i tiden - och jovisst inget fel på det örat inte det ska vara D#maj7, Fsus2, Cm7 och Gm

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion