Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Got to leave you now
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 05.04.2011, 21:24:41 ---Har inte lyssnat i lurar ännu men det fungerar i laptopens högtalare förutom att diskanten är lite väl påträngande på hög volym i en IBM Thinkpad T43. Får skylla på datorns högtalare och återkomma senare då jag lyssnat i lurar.
--- Slut citat ---
Jovisst så var det så jag gjorde en till mix i natt som är lite mer balanserad och varmare hoppas jag.
Natti natti
MaxB:
Synd om dig som måste slita så hårt med musiken! :P
Har inte ens hunnit lyssna på förra i lurar, så kommer en ny.
Har nu laddat ner så jag kan lyssna i en livspaus i mp3-spelaren.
MaxB:
Skönare mix här! Bra balans i lurarna nu!
Första lyssningen i referenslurar på hög volym:
Jag skulle dragit ner lite på kompgitarrens volym då sången kommer in i första versen. Annars upplever jag sången för svag i volym då den kommer in och ska sätta ett bra avtryck i låten. "First impression lasts" som det heter. Nu kommer sången in försynt och drunknar i gitarren
Ljudbilden:
Sångaren borde vara längst fram och är det.
Gitarrkompet ganska långt fram men borde inte vara framför sången. Hmmm, skulle kompgitarren gå ner i volym då sången kommer eller är det lite mer reverb på den som skulle passa? Eller kombination av de båda, jag vet inte?
Var befinner sig congasspelaren i rummet? Jag upplever i mina referenshörlurar att dessa är längre bak än alla andra instrument. Ska congas ha mindre reverb?
Andra lyssning i referenslurar på lägre volym:
Gitarren har bra volym, tror att sången initialt ska ha mer volym. Congas känns ok i rummet nu.
Låten är skön!
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 06.04.2011, 12:34:46 ---Skönare mix här! Bra balans i lurarna nu!
Första lyssningen i referenslurar på hög volym:
Jag skulle dragit ner lite på kompgitarrens volym då sången kommer in i första versen. Annars upplever jag sången för svag i volym då den kommer in och ska sätta ett bra avtryck i låten. "First impression lasts" som det heter. Nu kommer sången in försynt och drunknar i gitarren
Ljudbilden:
Sångaren borde vara längst fram och är det.
Gitarrkompet ganska långt fram men borde inte vara framför sången. Hmmm, skulle kompgitarren gå ner i volym då sången kommer eller är det lite mer reverb på den som skulle passa? Eller kombination av de båda, jag vet inte?
Var befinner sig congasspelaren i rummet? Jag upplever i mina referenshörlurar att dessa är längre bak än alla andra instrument. Ska congas ha mindre reverb?
Andra lyssning i referenslurar på lägre volym:
Gitarren har bra volym, tror att sången initialt ska ha mer volym. Congas känns ok i rummet nu.
Låten är skön!
--- Slut citat ---
:D Tack för att du hänger i och kommer med bra synpunkter - jag hör märkliga knäppningar som om det vore vinyl - vete 17 var det kommer ifrån.
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 06.04.2011, 13:32:48 ---- jag hör märkliga knäppningar som om det vore vinyl - vete 17 var det kommer ifrån.
--- Slut citat ---
Clic and clac - that's your Mac! :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida