Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Got to leave you now
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 01.04.2011, 14:10:49 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 01.04.2011, 13:07:55 ---Har svårt att acceptera att gitarren väger över på ena sidan. Ändra ändra ändra... :unsure:
--- Slut citat ---
Nope, nope, nope :lol:
--- Slut citat ---
Stupid cow! :P
Ni andra kan lyssna på Genesis-influenserna som kommer i partiet 1.45-2.30. En hel del Stewe Hacket där! :wub:
Tokai:
Hej!
Det här bra, du har grym förmåga få ihop en viss stämning i låten. Nu kanske akkeguran skramlar lite, basen lirar lite för mycket under sången, håll igen där - gällar solospelet på basen i dom andra partierna. Gillar speciellt stället ca 107 när lite syntar kommer inte, skön ackordvändning, överraskande. När drumsen kommer in med virveln hörs dom sen inte så mycket, baskaggen speciellt. Sången funkar bra med nya miken.
Eddi:
--- Citat från: Tokai skrivet 01.04.2011, 18:42:02 ---Hej!
Det här bra, du har grym förmåga få ihop en viss stämning i låten. Nu kanske akkeguran skramlar lite, basen lirar lite för mycket under sången, håll igen där - gällar solospelet på basen i dom andra partierna. Gillar speciellt stället ca 107 när lite syntar kommer inte, skön ackordvändning, överraskande. När drumsen kommer in med virveln hörs dom sen inte så mycket, baskaggen speciellt. Sången funkar bra med nya miken.
--- Slut citat ---
Okido nu har vi två röster för att basen borde lugna ner sig lite och ni har rätt (Guran också) får se om jag hinner lägga om i helgen - håller med om slamrig acke även om jag tänkt att det ska vara så men kanske lite för slamrig ja. Mellanspelet hittade jag naturligtvis på med hjälp av Harmonisnurran och det funkade finfint tycker jag. Håller med om trummorna också hm.. har en del att göra tror ja - tack för tyck Tokai :D
Tokai:
--- Citat från: Eddi skrivet 01.04.2011, 20:01:58 ---Okido nu har vi två röster för att basen borde lugna ner sig lite och ni har rätt (Guran också) får se om jag hinner lägga om i helgen - håller med om slamrig acke även om jag tänkt att det ska vara så men kanske lite för slamrig ja. Mellanspelet hittade jag naturligtvis på med hjälp av Harmonisnurran och det funkade finfint tycker jag. Håller med om trummorna också hm.. har en del att göra tror ja - tack för tyck Tokai :D
--- Slut citat ---
Du behöver väl inte lägga om basen, muta bara allt som inte är grundtonerna i versen och dra ut dom lite, ev lägg till några kompletteringar, så gör ofta jag. Ang slamrig gitarr så är det tycke och smak. Vad heter han som inledde Woodstock, en svart snubbe med grym röst, hans gura lät rätt så opolerad om jag inte minns fel, men jag tror på att kanske att dra ner lite i eq i övre mellanregistret kanske. Harmonisnurran verkar vara en bra uppfinning! Är det lite som en lyckohjul? Antingen vinst eller nit.
Eddi:
--- Citat från: Tokai skrivet 01.04.2011, 21:08:28 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 01.04.2011, 20:01:58 ---Okido nu har vi två röster för att basen borde lugna ner sig lite och ni har rätt (Guran också) får se om jag hinner lägga om i helgen - håller med om slamrig acke även om jag tänkt att det ska vara så men kanske lite för slamrig ja. Mellanspelet hittade jag naturligtvis på med hjälp av Harmonisnurran och det funkade finfint tycker jag. Håller med om trummorna också hm.. har en del att göra tror ja - tack för tyck Tokai :D
--- Slut citat ---
Du behöver väl inte lägga om basen, muta bara allt som inte är grundtonerna i versen och dra ut dom lite, ev lägg till några kompletteringar, så gör ofta jag. Ang slamrig gitarr så är det tycke och smak. Vad heter han som inledde Woodstock, en svart snubbe med grym röst, hans gura lät rätt så opolerad om jag inte minns fel, men jag tror på att kanske att dra ner lite i eq i övre mellanregistret kanske. Harmonisnurran verkar vara en bra uppfinning! Är det lite som en lyckohjul? Antingen vinst eller nit.
--- Slut citat ---
Nä det handlar ju om riktig bas så jag kan inte gärna dra ut toner etc. - det är bara att lägga om.
Har ingen bra idé om vem som skulle ha inlett Woodstock tror inte det var Harry Belafonte i alla fall :o
Harmonisnurran ÄR en bra uppfinning men den kan vara lite svår att förstå sig på har jag förstått. Kan man den så blir det alltid vinst - har försökt att få den att fungera på V75 oxå men dessvärre slår det alltid slint - jag tror det är som så att hästarna är förbaskat oharmoniska.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida