Forum > Demolåtar

Dividend - Der Dämon tanzt(ein Teufelskreis Tanz) (Pianokvartett 1)

<< < (22/25) > >>

Harmonica mike:
Blev ju tvungen att lyssna på klarinetten  :)

Ja den låter bra,men jag har för dåliga referensramar för att kunna säga nåt om realismen i soundet.
Skallran har koll på dylika instrument,så låt honom lyssna..

Stycket,ja det har jag kommenterat tidigare och är lysande!

Mike

Dividend:

--- Citat från: Girly skrivet 27.03.2013, 00:24:03 ---Oj, vilket stycke  :o
Vilket jobb du måste ha lagt ner!
Men så blev det ju kanon också!  :D
Girly

--- Slut citat ---

Väldigt roligt att höra! :) Det har varit en hel del kvällar och helger med den här. Nu är det bara 17 st kvar i den här sviten som jag påbörjat :D

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.03.2013, 09:37:54 ---Blev ju tvungen att lyssna på klarinetten  :)

Ja den låter bra,men jag har för dåliga referensramar för att kunna säga nåt om realismen i soundet.
Skallran har koll på dylika instrument,så låt honom lyssna..

Stycket,ja det har jag kommenterat tidigare och är lysande!

Mike

--- Slut citat ---

Skrev till Roger på facebook och han var med på noterna - skulle kolla när han kunde. Tror kanske klarinetten ligger lite högt - sen hör jag naturligtvis (vad annars dan efter?) ett parti där den "stör" mot de andra instrumenten. :D

Kul att stycket upplevs som lysande! :) Och tack för återlyssning!

MacTS:
Sjukt imponerande! Jag fattar helt enkelt inte hur du lyckas göra detta utan en "riktig orkester". Musikstilen är inte nåt jag lyssnar på till vardags, men spontant kan jag säga att hade jag hört detta på radion så hade jag inte reagerat på att kompositionen skulle låtit "konstig" jämfört med andra verk som spelas...och jag skulle inte tänkt på att det inte är en riktig orkester som spelar.

Som sagt, sjukt imponerande och oerhört proffsigt. Bra!

pxm:
Det låter helt suveränt, jag upplever inget avsnitt där klarinetten stör...
Tycker att mixen sitter bra rätt igenom, klarinetten är underbar.
Laddar hem den här nu, den får en plats i min mp3-spelare....
Mycket bra gjort, Dividend...

mvh

Jocke:
Vet inte vad jag skrev senast men vilket otroligt arbete du lagt ner! :) Tycker det här är vackert och omväxlande. Klarinetten låter finfint och jag fattar faktiskt hur du menar - den sticker ut lite - det är väl bra, annars hade vi inte hört den!   ;)  Önskar att det här stycket inte blir bortglömd på någon hårddisk - den förtjänar ett bättre öde! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion