Forum > Demolåtar
Dividend - Der Dämon tanzt(ein Teufelskreis Tanz) (Pianokvartett 1)
MaxB:
Det repetitiva i stycket är bra. Det bjuder på svängar man efter ett tag känner igen och blir trygg i.
Stråkarna 69 sekunder in skulle lika gärna kunna vara bleckblås då attacken är så här kraftig på två E-noter. Kanske passar det att istället valthorn eller annat blås spelar dessa toner allena eller spelar tonerna tillsammans med lugnare stråkar. Är stråkar så här starka i attacken på riktigt eller är det något att skruva på?
Jag gillar de repetitiva melodierna.
Larsson:
hallåj man..
gillar detta, det får mig att tänka på orienten igen.. det känns som jag påpekar det på alla dina alster som jag komenterar
men din musik är mycket filmisk & scenerna man tänker sig är typ shogun miljö
iaf.. coolt tema med inlednings takten & luftigt & organiskt arr
me like! :)
fridens
/Larsson
Light Head:
Oj,, måste lyssna igen!
Det är bra som fan, men samtidigt är det något som håller tillbaka,,
Stråkarna som kommer in kring 0.50-1.05 är lysande! De kommer tillbaka, men just när de kommer in där så är det gåshudsvarning.
En annan sak som slår mig är att det är bra känsla i anslagen på pianot. Kanske att de lägsta oktaverna är lite dominerande i ljudbilden?
De små pianomelodierna är ju "förföriska"!
Är inte jätteförtjust i pukorna, men det brukar jag nog säga? Hehe,,
Lite mer av partierna 0,36-0,50 / 0,50-1,05 / 1,12-1,20 Tror att det kan vara stommen i hela stycket som enligt mig dessutom förtjänar att ta mer plats, längre och oftare!
Bra jobbat mannen!
Eddi:
Fram till 105 på Kr-spelaren berättar denna visa en sällsam historia tycker ja även om jag saknar de mörka pianotonerna en stund därför innan: Vid 105 slår de höga pianotonerna igenom velociteten tycker jag sedan börjar historian på nytt men med lite annat uttryck mycket bra och följsamt men delarna hänger inte rikttigt ihop och jag tror det är avsaknaden av de låga pianotonerna som betyder så mycket i början.
Knäppt inlägg men va fan.... jag gillar ändå you know.
spacetrucker:
Njutningsbart. Det enda jag har att invända emot är pianot som vid några ställen, blan annat vid 37 på spelaren, låter lite väl högt... kan det bero på rödvinet jag hällt i mig :rolleyes:..... nå, så upplevde jag det i alla fall
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida