Kontrollrummet

Dividend - Der Dämon tanzt(ein Teufelskreis Tanz) (Pianokvartett 1)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
130326 FÄRDIG VERSION! som är så klar att jag tror på det själv :D
Fritt fram att såga!

Använde min nyinköpta VSTi-klarinett från samplemodeling.com (sek1600) på denna och den låter fan så realistisk så man blir smått chockad!  :wacko:

Osäker dock på hur den ligger i mixen, klaga på om mixen för allt vad ni sågar! Men kompositionen ändrar jag inte mycket mer på nu! ;)

Tack för era tankar!
Per

(och tack för alla som följt denna här på KR under det år den har tagit att skapa!)



Tidigare skriverier:
---------------
Den här hette tidigare The gay deamons polska dance, men det är inte polska. jag lekar bara lite med det faktum att 3*4 =12. så man kan "leka" 3/4 inuti ett stycke som egentligen går i 4/4 :)
Version 2 av den här gjorde jag i mars förra året. Därför är detta stycke nr 1.
Det är fortfarande ett utkast.
SÅGA PÅ! :D
« Senast ändrad: 26.03.2013, 23:58:14 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Jay Thomas

  • Gäst
Spontant tycker jag denna var skitbra helt enkelt! :)
Associationen är mörk men med hopp, dance de la muerta. I mina (förvrängda) öron låter den klar! Snyggt som rackarn, gillar det skarpt!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Det var en lustiger och medryckande dans..det liksom böljar fram..jag ser dansare i ..kanske nån slavisk rytm här? :P

Trevlig lyssning här på morgonkvisten.

Mycket lovande :D

Kör på!

Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Spontant tycker jag denna var skitbra helt enkelt! :)
Associationen är mörk men med hopp, dance de la muerta. I mina (förvrängda) öron låter den klar! Snyggt som rackarn, gillar det skarpt!

Det var faktiskt jädrigt kul att höra! Tack för lyssning och att det funkar! :)

Det var en lustiger och medryckande dans..det liksom böljar fram..jag ser dansare i ..kanske nån slavisk rytm här? :P
Trevlig lyssning här på morgonkvisten.
Mycket lovande :D
Kör på!


Okej trevligt. Tackar för era öron :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hejsan
Som jag hör det så är det en av de bättre på sistone från dig. Tycker om det enkla pianot, med enkelt menar jag den enkla grundtråd som finns. Tycker om början - den suger tag på ett spännande vis. Tycker om instrumenten som dansar in och ut.

Sitter på jobbet med sunkiga lurar så det kan vara det som spökar men det låter som att det distar lite vid 1,40 i Mediaspelaren.

Har eg inga synpunkter på förbättring - det är avskalat och bra i mina öron.

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kan inte lyssna på jobbet. Åker in i mp3-spelaren för lyssning senare.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Gurano: Kul att det funkar, ska kolla disten!

MaxB: ok! Kan knappt bärga mig. ;)
https://soundcloud.com/user7789882


asti

  • Gäst
Det här tycker jag var spännande både vad gäller takt och klanger!
Det skapas en fin nerv i stycket tack vare de korta, frenetiska anslagen.
Sköna bastoner på pianot, men pianot "slår igenom" något och distar vid ca 100 sek.
Basfiolerna känns lite för starka runt 40 sek och strax före slutet.
Engagerande och skön musik!


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Hej Dividend. Ja se där! det här var inte illa pinkatt. låter riktigt trevligt.
sköna harmonier och tackt

bra jobbat. blir spännande o se vart den bär av till klart.

mvh Ola
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det här tycker jag var spännande både vad gäller takt och klanger!
Det skapas en fin nerv i stycket tack vare de korta, frenetiska anslagen.
Sköna bastoner på pianot, men pianot "slår igenom" något och distar vid ca 100 sek.
Basfiolerna känns lite för starka runt 40 sek och strax före slutet.
Engagerande och skön musik!

Kul, tack för omdömet. Skall kolla disten.. Basfiolerna också!
Tack för lyssning! Har fått lite råd från annat håll om att skippa "explosionen" med fioler och timpanis mitt i, och långsamt slänga på ett instrument i taget. Kommer en uppdaterad verre senare :)

Guran:

Jättekul att du gillar! Tror inte det blir jättestor skillnad mellan slutverren och denna. Men upprensning och sånt kommer ju. Finns småsaker i både mix och orkester som nog kan göras bättre eller tweakas :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det repetitiva i stycket är bra. Det bjuder på svängar man efter ett tag känner igen och blir trygg i.

Stråkarna 69 sekunder in skulle lika gärna kunna vara bleckblås då attacken är så här kraftig på två E-noter. Kanske passar det att istället valthorn eller annat blås spelar dessa toner allena eller spelar tonerna tillsammans med lugnare stråkar. Är stråkar så här starka i attacken på riktigt eller är det något att skruva på?

Jag gillar de repetitiva melodierna.
« Senast ändrad: 24.03.2011, 20:24:20 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
hallåj man..
gillar detta, det får mig att tänka på orienten igen.. det känns som jag påpekar det på alla dina alster som jag komenterar
men din musik är mycket filmisk & scenerna man tänker sig är typ shogun miljö

iaf.. coolt tema med inlednings takten & luftigt & organiskt arr
me like! :)

fridens
/Larsson
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Oj,, måste lyssna igen!

Det är bra som fan, men samtidigt är det något som håller tillbaka,,

Stråkarna som kommer in kring 0.50-1.05 är lysande! De kommer tillbaka, men just när de kommer in där så är det gåshudsvarning.

En annan sak som slår mig är att det är bra känsla i anslagen på pianot. Kanske att de lägsta oktaverna är lite dominerande i ljudbilden?

De små pianomelodierna är ju "förföriska"!

Är inte jätteförtjust i pukorna, men det brukar jag nog säga? Hehe,,

Lite mer av partierna 0,36-0,50 / 0,50-1,05 / 1,12-1,20  Tror att det kan vara stommen i hela stycket som enligt mig dessutom förtjänar att ta mer plats, längre och oftare!

Bra jobbat mannen!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Fram till 105 på Kr-spelaren berättar denna visa en sällsam historia tycker ja även om jag saknar de mörka pianotonerna en stund därför innan: Vid 105 slår de höga pianotonerna igenom velociteten tycker jag sedan börjar historian på nytt men med lite annat uttryck mycket bra och följsamt men delarna hänger inte rikttigt ihop och jag tror det är avsaknaden av de låga pianotonerna som betyder så mycket i början.
Knäppt inlägg men va fan.... jag gillar ändå you know.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Njutningsbart.  Det enda jag har att invända emot är pianot som vid några ställen, blan annat vid 37 på spelaren, låter lite väl högt... kan det bero på rödvinet jag hällt i mig :rolleyes:..... nå, så upplevde jag det i alla fall

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Detta är nog en av mina favoriter av det stycken du gjort helt klart.
Men så är jag ju såld på piano....    :wub:

Har egentligen ingenting att anmärka på eller tipsa om, utan jag tycker det är njutbart rakt igenom.
Jo, möjligtvis en sak.  Jag hade helst fått första mörka A'et längre och skippat E allra första vändan, så att A'et låg kvar och gick direkt till samma ton en oktav upp.  Men alltså bara de två första noterna. Sedan kör det på som det gör nu.   Typ...
Me, Myself & I


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Nämen, det är ju en polska, jue. Tydlig betoning på ettan och trean. I mitten av låten är den kanske taktuppdelningen löses upp, men i övrigt känns den tydlig i rytmen. Jag gillar det här, inte bara för takten utan för instrumenteringen och uttrycket. Snyggt och fantasifullt. Kul detalj där pianot spelar stämmor med sig själv (97s -).
DON'T PANIC


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
NY VERSION! som finns i första inlägget:
Nu börjar det likna nåt

4 minuter. Något som bara känns för mycket i den här version 2? :) Har några råd jag fått som jag kanske testar i en v3.

Annars klar.

Tack för åsikter och tankar och spott och spe och väl och ve, som ni kan ge mig.. :)

/Per
--------------------------------------------
Nämen, det är ju en polska, jue. Tydlig betoning på ettan och trean. I mitten av låten är den kanske taktuppdelningen löses upp, men i övrigt känns den tydlig i rytmen. Jag gillar det här, inte bara för takten utan för instrumenteringen och uttrycket. Snyggt och fantasifullt. Kul detalj där pianot spelar stämmor med sig själv (97s -).

Tack. Ja polska i moll är det nog överlag ja :)


Detta är nog en av mina favoriter av det stycken du gjort helt klart.
Men så är jag ju såld på piano....    :wub:

Har egentligen ingenting att anmärka på eller tipsa om, utan jag tycker det är njutbart rakt igenom.
Jo, möjligtvis en sak.  Jag hade helst fått första mörka A'et längre och skippat E allra första vändan, så att A'et låg kvar och gick direkt till samma ton en oktav upp.  Men alltså bara de två första noterna. Sedan kör det på som det gör nu.   Typ...

Kul att höra. Ska nog ta och fixa det till v3 alltså deleta E'et första vändan :lol: Bara för dig kornstad!

Får väl ta och mixa färdigt låten du sjöng på också (forest's heart). Några detaljer kvar där!

Njutningsbart.  Det enda jag har att invända emot är pianot som vid några ställen, blan annat vid 37 på spelaren, låter lite väl högt... kan det bero på rödvinet jag hällt i mig :rolleyes:..... nå, så upplevde jag det i alla fall

Space

Kan vara att det är så space, drog ned mixen helt också, men har fifflat en del med pianot. Återkom om du fortfarande tycker några anslag är för höga om du orkar lyssna igen ;)

Fram till 105 på Kr-spelaren berättar denna visa en sällsam historia tycker ja även om jag saknar de mörka pianotonerna en stund därför innan: Vid 105 slår de höga pianotonerna igenom velociteten tycker jag sedan börjar historian på nytt men med lite annat uttryck mycket bra och följsamt men delarna hänger inte rikttigt ihop och jag tror det är avsaknaden av de låga pianotonerna som betyder så mycket i början.
Knäppt inlägg men va fan.... jag gillar ändå you know.

De är kvar (mestadels iaf) men kanske lite tysta här och var? Nej just det, tas över av andra insrument.. Hmm, kanske slänga på lite cellopizzicaton som spelar dem ibland? Bra idë Eddi! Eller min då ;)

Oj,, måste lyssna igen!

Det är bra som fan, men samtidigt är det något som håller tillbaka,,

Stråkarna som kommer in kring 0.50-1.05 är lysande! De kommer tillbaka, men just när de kommer in där så är det gåshudsvarning.

En annan sak som slår mig är att det är bra känsla i anslagen på pianot. Kanske att de lägsta oktaverna är lite dominerande i ljudbilden?

De små pianomelodierna är ju "förföriska"!

Är inte jätteförtjust i pukorna, men det brukar jag nog säga? Hehe,,

Lite mer av partierna 0,36-0,50 / 0,50-1,05 / 1,12-1,20  Tror att det kan vara stommen i hela stycket som enligt mig dessutom förtjänar att ta mer plats, längre och oftare!

Bra jobbat mannen!

Inga pukar kvar nästan nu. Det är fyra minuter nu. Hoppas du gillar denna verren?


Tack till alla för trevliga omdömen och bra kritik!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Riktigt kompetent!

Väldigt bra nivåer på det mesta, pukorna blir aningens höga kring 1.55, 2.30 och .

Melodin på pianot är sjukt bra! Funderar lite på om det skulle behövas ytterligare en ton här och där i pianomelodin? (0.40-1.00 ungefär, där är det lite mer utrymme som kanske kan fyllas på?)

Vid 3.08 händer det något, en fel ton??

Det är slående hur sakerna griper tag i mig som lyssnare!

Du har ju gjort mycket musik, som ofta har en tydlig "filmisk" klang, tycker även detta stycke kvalar in som filmmusik. Tänk ett avsnitt ur någon engelsk serie om livet på landsbygden, och det är det mest dramatiska som någonsin hänt i hela seriens livslängd (typ 456 inspelade avsnitt..), prästen som alla älskade har dött, och kvinnan som älskade honom men aldrig fick berätta för honom....

Blev det all time high i märklig liknelse??


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Riktigt kompetent!

Väldigt bra nivåer på det mesta, pukorna blir aningens höga kring 1.55, 2.30 och .

Melodin på pianot är sjukt bra! Funderar lite på om det skulle behövas ytterligare en ton här och där i pianomelodin? (0.40-1.00 ungefär, där är det lite mer utrymme som kanske kan fyllas på?)

Vid 3.08 händer det något, en fel ton??

Ja, det är nåt vertikalt jävelskap där. Helt rätt!

Ska kolla om en extra not kan passa herrn :D Ska dra ned pukorna 1-2 db överlag! Konstruktivt och bra. TACK!

Citera
Det är slående hur sakerna griper tag i mig som lyssnare!

Du har ju gjort mycket musik, som ofta har en tydlig "filmisk" klang, tycker även detta stycke kvalar in som filmmusik. Tänk ett avsnitt ur någon engelsk serie om livet på landsbygden, och det är det mest dramatiska som någonsin hänt i hela seriens livslängd (typ 456 inspelade avsnitt..), prästen som alla älskade har dött, och kvinnan som älskade honom men aldrig fick berätta för honom....

Blev det all time high i märklig liknelse??

:D Ja, det blev det... Får väl göra nån filmmusik nån gång i verkligheten. Finns möjligheter längre fram, vissa små, vissa lite större.

Tack. Att du tycker det är väldigt kompetent, tar jag som en sann komplimang. Nästa lika mycket som "JÄkla Per!" på msn när du hörde den första gången :D


Tillägg: Anonym person tycker att fagotten ska upp i början, och flöjten ned pyttelite i slutet
« Senast ändrad: 04.04.2011, 11:57:28 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
He-he 'BögDemonens polska'  :lol:
Skitbra ljudmässigt och jag gillar uttrycket,mycket känslofullt.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Jay Thomas

  • Gäst
Kalajs! Dynamiskt och vårligt. :) Kul att du använder det låga pianoregistret. :) Brukar själv hålla till högre upp...  ;)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
He-he 'BögDemonens polska'  :lol:
Skitbra ljudmässigt och jag gillar uttrycket,mycket känslofullt.

Gay = happy = glad ursprungligen :) Sen tog homofilerna upp det som "sitt" namn på ungefär samma vis som svarta rappare sjunger om "niggaz". Men det knaske du redan visste, ville bara vara lite underfundig i namnvalet :)

Väldigt kul att du gillar och tycker det känns känslofullt! Det är ju för att väcka känslor hos en själv och andra jag gör musik :)



Kalajs! Dynamiskt och vårligt. :) Kul att du använder det låga pianoregistret. :) Brukar själv hålla till högre upp...  ;)

Tycker du det låter vårigt? Tack för det :)Lite för mycket moll i den här polskan för den där sprittande glada känslan? :) Kommer att skriva en vårvisa i år också, tack för påminnelsen! :) Blir ju en om året vanligtvis. Demonen kanske inte är "gay" utan "sad and weary" eller nåt.

Tack till er båda för lyssning! :)
-------------------------


Mer tankar? Ris och ros välkomnas, för det blir en version 3! Till nästa helg eller under nån kväll i veckan. All konstruktiv kritik är välkommen! :)
Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Även jag, som sällan kommenterar Dina alster, får nog tillstå att detta var riktigt gemytligt.. Bland det bästa jag hört från Dig faktiskt...
Jag skulle gärna se att Du kunde hjälpa mig med stråkar.. Det vore fantastiskt...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Mycket bättre balans i den här nu utan att bli enformig det minsta, pianobasen är ett bra återkommande tema som ger tyngd till det hela.  Till och med det disharmoniska vid 187 ligger heeeelt rätt. Saknar egentligen bara två pianogrundtoner på slutet dunk-dunk om det nu blir ännu en version, om inter så överlever jag ändå men det blir svårt  :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ja, den känns full-i-fan den här :D

Nämen, du har nu gjort det mer nyanserat, ett tag var det för mycket pukor och bom bom.

Helt underbar denna, som det låter nu, där satt den ju :P

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Upplevelsen av stycket varierar från lugna toner som håller sig lite på avstånd i all sitt lugn, till mer spöklik bakgrundsmusik framåt 200 och tills slutet. Kan göra sig bäst i mörker denna. :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Upplevelsen av stycket varierar från lugna toner som håller sig lite på avstånd i all sitt lugn, till mer spöklik bakgrundsmusik framåt 200 och tills slutet. Kan göra sig bäst i mörker denna. :)

Kanske :) Ska göra en v3 av denna som slår v2 med hästlängder! ;) Samlar på mig idéer och inspiration. :)

Ja, den känns full-i-fan den här :D

Nämen, du har nu gjort det mer nyanserat, ett tag var det för mycket pukor och bom bom.

Helt underbar denna, som det låter nu, där satt den ju :P

Nej, den satt inte alls ;) Tycker det finns en del saker att förbättra. 1-2 partier hatar jag! Men TACK!

Mycket bättre balans i den här nu utan att bli enformig det minsta, pianobasen är ett bra återkommande tema som ger tyngd till det hela.  Till och med det disharmoniska vid 187 ligger heeeelt rätt. Saknar egentligen bara två pianogrundtoner på slutet dunk-dunk om det nu blir ännu en version, om inter så överlever jag ändå men det blir svårt  :D

Kommer en ny, Eddi! :)

Även jag, som sällan kommenterar Dina alster, får nog tillstå att detta var riktigt gemytligt.. Bland det bästa jag hört från Dig faktiskt...
Jag skulle gärna se att Du kunde hjälpa mig med stråkar.. Det vore fantastiskt...

Alltid kul att du dyker upp i mina trådar hogge! Har rätt mycket att göra men skickar du midi på stråknoterna (du har väl nåt synthinstrument el dyl som liknar "stråk"? typ pads o dyl?) så kan jag hjälpa dig med det och artikulera noterna! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
69 Nu är det inte så kraftiga toner här längre bra som det är nu.

117 Här tänker jag mig långa stråktoner som skapar en mycket lugn melodi men din nuvarande är inte där jag har mina tankar riktigt.

195 - 202 - 219 Här tänker jag större sustain och kanske fler komptoner på pianot. Så där som det kan låta om lunchpianisten som spelade på Baldakinen-restaurangen i det relativt nyöppnade och då fräscha affärscentrumet Punkt, i Västerås centrum i början av 70-talet

Genomgående ett bra och intressant stycke!
« Senast ändrad: 19.04.2011, 07:43:42 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Den här hette tidigare The gay deamons polska dance, men det är inte polska. jag lekar bara lite med det faktum att 3*4 =12. så man kan "leka" 3/4 inuti ett stycke som egentligen går i 4/4 :)

Version 2 av den här gjorde jag i mars förra året. Därför är detta stycke nr 1.

I min svit av pianostycken är det nu över 10 st. När alla är färdiga och efter mastring, ger jag ut min första skiva :)



Det är fortfarande ett utkast.
SÅGA PÅ! :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Känner inte anledning att såga på detta stycke, låter luftigt i nuvarande lyssning också.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Kul det MaxB! Det är en hel del att fixa till kompositionsmässigt fortfarande.

Sorry, för att jag inte svarade på det sista inlägget i tråden 2011, som skrevs av dig. :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Aha ny version .... det syntes inte riktigt i rubriken tycker jag.
Nu var det ju ett år sedan jag lyssnade på denna och de invändningar jag hade då att det var för få lågfrekventa toner från pianot en bit in i låten tycker jag du har fått bukt med - den ibland höga velociteten tycker jag fortfarande finns kvar på några ställen framförallt i andra halvan.
Men stycket som sådant platsar väl på en Dividend-skiva mycket fantasifyllt och bra driv hela tiden.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jupp Eddi, ska fiffla med velocityn.

Stycket är nog också lite för långt. Att huvudtemat kommer tillbaka i sista vändan, bör jag nog förbättra genom att tillföra mer variation!

Tack för tankar och lyssning!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Vilsamt stycke med klassiska klanger
Vid 140 blir det någon slags restaurangmusik
sen vid 180 blir det lite klassiskt igen
Bra och tydliga teman
Pianot låter bra, cellon/stråken inte lika övertygande på alla ställen

Bryt ut restaurangmusiken och gör sen en serie sådana  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten