Forum > Demolåtar
SPACE - FUKOSHIMA - NY VERSION 26.3
Bengan_gbg:
Tycker att "stämningen" är fel med tanke på vad som hänt men att låtgrunden funkar. Får lite feeling från tidiga tonårs dataspel och typ "Exploding Fist" och "International Karate" och sånt - men det är kanske helt fel.
spacetrucker:
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 21.03.2011, 22:14:27 ---Tycker att "stämningen" är fel med tanke på vad som hänt men att låtgrunden funkar. Får lite feeling från tidiga tonårs dataspel och typ "Exploding Fist" och "International Karate" och sånt - men det är kanske helt fel.
--- Slut citat ---
Du har nog helt rätt :( Är inte nöjd själv med hur det låter. Det lär bra tyckte jag efter att ha hållit på i 12 timmar med låten... följande dag lät det inte lika bra längre. Det låter genast rättare och det blir liksom mer stake i låten om jag plockar bort den mesiga melodislingan.... får nog ta mig en funderare här. Tack för ärliga kommentarer i alla fall B)
Space
Eddi:
Döp om den till Libya - freedom by air så slipper du skifta instrument och melodier :D
asti:
I rätt sammanhang är det ingen oäven låt - får lite Riverdance-vibbar.
Men som kommentar till katastrofen i Japan tror jag det skulle passa bättre
om du valde en betydligt långsammare takt och mer "ödesmättade" trummor/pukor.
Gillar ljuden du valt, speciellt det "knäppande" ljudet som låter som en blandning av
kantslag och strängknäpp! Vad är det?
Bengan_gbg:
Jo men det är ju inte dåligt - bara inte domedagsstämning ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida