Forum > Demolåtar
SPACE - FUKOSHIMA - NY VERSION 26.3
spacetrucker:
Gokväll :rolleyes:
Denhär knåpade jag ihop idag. Hur låter det. Jag har nu hållit på sedan klockan 10 i morse....ca 12 timmar altså :wacko:
Introt blev väl lite väl långt. Dom "stora trummorna" mot slutet av låten är inte helt tajta. Jag knapprade in dom på midikeyboarden. Skall se över dom... men inte idag.
Vad säger ni? Är det nåt att ha?
LÅTNAMN: Fukoshima
ARTIST/GRUPP: Spacetrucker
GENRE: ?
LÅTLÄNGD: 3:37
Musik: Space
Text: Ingen text
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3
[mp3=200,20,0,left]http://www.moondawnmusic.com/music/FUKOSHIMA.mp3[/mp3]
Ny version 26.3.2011
[mp3=200,20,0,left]http://www.moondawnmusic.com/music/FUKOSHIMA_2.mp3[/mp3]
Space
Eddi:
Jomenvisst som låt betraktat låter det ju bra - men som ett inlägg till det som hänt i Japan låter det ju lite väl happy om man säger så. Nu vet jag inte hur du har tänkt så det är ju en avgörande faktor.
spacetrucker:
Jo, jag tyckte det lät lite Japanskt och det första jag kom att tänka på var Fukoshima.... I början av låten är det lugnt liksom. Kanske man kan ana att nåt otyg är på väg... eller kansske inte. Å sen brakar det loss liksom. Kanske soloinstrumenetet bort ha varit nåt hotfullare än en flöjt.
Tack för tyck :D
Space
Gurano:
Bra grundidé - även om det finns vissa partier jag tycker mindre om (men då e de ju bara fråga om min smak). Tycker framförallt att början var suggestiv på ett intressant sätt! Trummorna är lite för långrandiga - japanska trummor ska ha en fylligare å dovare/djupare ton enligt mitt öra (men jag kan ha fel) - som det är nu får jag en irländsk känsla på trummorna........hm det blev visst bara synpunkter baserade på min smak :wacko: :D
Går absolut att utveckla till en kanonlåt - man får nästa lust att göra en egen asiatisk låt igen :D
Ha det gott
Gurano
spacetrucker:
--- Citat från: Gurano skrivet 20.03.2011, 23:36:25 ---Bra grundidé - även om det finns vissa partier jag tycker mindre om (men då e de ju bara fråga om min smak). Tycker framförallt att början var suggestiv på ett intressant sätt! Trummorna är lite för långrandiga - japanska trummor ska ha en fylligare å dovare/djupare ton enligt mitt öra (men jag kan ha fel) - som det är nu får jag en irländsk känsla på trummorna........hm det blev visst bara synpunkter baserade på min smak :wacko: :D
Går absolut att utveckla till en kanonlåt - man får nästa lust att göra en egen asiatisk låt igen :D
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Japanska trummor...hmmm... det är egentligen Halions tom-tom trummor. Man tager vad man haver.
Nu när jag lyssnar på denna låt med annat än hörlurar märker jag att några saker skall fixas. Trummorna går på för hårt hela vägen.
Hade små problem då jag mixade.. i lurarna lät det OK men med monitorerna (med sub woofer) lät basen och närmast baskaggen för häftig. Kanske borde jag skaffa mig ett par ordentliga monitorhögtalare :huh:
Jobbar vidare ... har nångoda ideer så låt höra :P
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida