Forum > Demolåtar
SPACE - FUKOSHIMA - NY VERSION 26.3
Dividend:
Kul med pentaharmonier. Tycker nog som med G.s låt att det ska vara mer disharmonier o dyl, om det nu är kärnkraftverket det handlar om :) Fast har bara lyssnat på halva än så länge, ja Ninja spel på C64 :D..
Det är ändå en kul lyssning! Gillar :)
Piddleton:
Jag gillar att kombinera glad musik med ett sorgligt tema och tvärt om så för mig satt det. Jag gillar framförallt trummorna, skönt smatter.
spacetrucker:
OK... ni har rätt... det låter inte speciellt katastrofaliskt :unsure:
Eddi - jag kommer nog såhär en vecka senare att tänka mer på Kina än Libyen... eller Japan och kärnkraftverk
asti - är inte helt säker på vilket ljud du menar men om det är det jag tror så är det en kalimba... så påstår åtminståne Halion :huh:
Bengan - som sagt, kanske inte så katastrofaliskt
Divi - kul att du gillade... fast jag hade nog ingen aning om att det finns pentaharmonier i låten... berätta gärna vad de är för nåt ;)
Piddleton - kul att du gillar, jag gillar själv också trummorna.... även om de är en aning otajta på slutet
Space
Kornstad:
Jag tror nog att du har något på g här ändå. Det börjar vackert och fint och man njuter av en härlig dag innan det bryter loss
Det som stör katastrofkänslan sedan för min del är den däringa ljusa söta flöjten som ligger och spelar genom hela låten.
Ta bort den när trummorna kör igång, på med lite stora såna där orkesterpukor eller en gong-gong som kommer ibland och hitta ett annat lite mörkare och "trasigare" ljud som spelar melodi så är du nära.
Ändrar du sedan harmonin i melodislingan en aning bara så att den går mer i moll, så borde du vara hemma.
Känslan finns där redan, du får bara blocka bort störmomenten så den kommer fram till fullo. :)
spacetrucker:
OKEJ... jag sparkade flöjtisten :D ....eller inte helt. Han fick fortfarande hänga med i introt.
Ny version alltså. Nu med stråkar och modifierad melodi..... och mera trummor :P ...inga pukor dock, sådana har jag inte, varken riktiga eller midi.
[mp3=200,20,0,left]http://www.moondawnmusic.com/music/FUKOSHIMA_2.mp3[/mp3]
Låter det mindre lättsamt nu?
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida