Forum > Färdiga produktioner
Asti - Ingen kan veta vad som väntar (slutversion)
equality:
Ännu bättre! Härligt! Snyggt med stråkarna. Småsaker: Låten är ganska taktfast och skulle därför vilja höra kontran även under stråkpartierna. Upplever stråkarna på slutet lite överpanorerade, kanske dra in dom något? Småsaker och who am I to tell?
Jättesnyggt och det närmar sig perfektion. Bra jobbat!
asti:
--- Citat från: equality skrivet 25.03.2011, 13:38:03 ---Ännu bättre! Härligt! Snyggt med stråkarna. Småsaker: Låten är ganska taktfast och skulle därför vilja höra kontran även under stråkpartierna. Upplever stråkarna på slutet lite överpanorerade, kanske dra in dom något? Småsaker och who am I to tell?
Jättesnyggt och det närmar sig perfektion. Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Jag hade tidigare kontrabas även på "mellanspelet", men tyckte det krockade en del med cellon.
Men jag tror jag ska ge det en chans till!
Jag ville dra isär stråkarna från soloviolinen för att kunna urskilja dom bättre, men stråkarna
kanske hamnade för långt ut till vänster.....
Tack för ihärdigt intresse och synpunkter!
/Asti
Tokai:
Med stråkar så blir det genast mer känslosamt, vilket är bra.
När stråkarna kommer in vid 108 på räknaren tycker jag att det inte låter rätt i förhållande till ackorden. Det stämmer inte i harmisarna på nåt sätt, vet inte vad. Man kan tycka att det låter atonalt, men på fel sätt, anser jag.
Men det är ändå förbannat bra. Du borde skicka låten när du känner att den är klar till olika radiokanaler. Börja med dom lokala.
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 25.03.2011, 20:23:47 ---Med stråkar så blir det genast mer känslosamt, vilket är bra.
När stråkarna kommer in vid 108 på räknaren tycker jag att det inte låter rätt i förhållande till ackorden. Det stämmer inte i harmisarna på nåt sätt, vet inte vad. Man kan tycka att det låter atonalt, men på fel sätt, anser jag.
Men det är ändå förbannat bra. Du borde skicka låten när du känner att den är klar till olika radiokanaler. Börja med dom lokala.
--- Slut citat ---
Har lyssnat lite nu runt 108 sek och hittar inget jag tycker låter "fel"! Men det är naturligtvis en personlig uppfattning hur man anser att det "ska" eller "bör" låta.
Det är nog inte bara så där att skicka in till olika radiokanaler.....? Är också lite osäker på varför och meningen med det. Visst vore det roligt om låten spelades i radio,
men jag tror inte jag vill dra några vidare växlar på det. Men det är förbaskat roligt att du tycker det är bra! :)
Känns nog ändå bäst med responsen från likasinnade här på KR!
Tack för engagemang, tips och intressanta synpunkter!
/Asti
spacetrucker:
Fortfarande skitbra, stråkarna till trots :D. Nämen på riktigt, stråkarna sitter bra. Nån sa nåt om stråkarna där vid 108... håller med om det även om jag inte kan definiera det, där är nåt som låter... hmmm, inte fel men inte rätt heller.
Just det, trots allt förbannat bra :lol:
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida