Forum > Demolåtar
Life is hard mix 10, nu är den klar!
MaxB:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 14.03.2011, 10:01:15 ---Jag blir fortfarande provocerad av din "signatur" i dina inlägg :D och bestämde mig då dessa dök upp att inte kommentera dina grejor
MEN det här med Glyn Johns-mickning är intressant och detta låter ju jäkligt bra! :) Ok, sången är en aningen nära men i övrigt är det
kalasljud! Kör hårt! (och ta bort signaturen! ;) /JEH
--- Slut citat ---
Skriv Håkan Nilsson - Life is hard först i rubriken (i första inlägget) så man lättare hittar tillbaka till detta musiksmycke, då man söker.
Kul att höra detta ruffa spel. Det ger en skön levande känsla, lite felspel får man leva med. Jag kan lätt föreställa mig en konsert där man lyssnar och diggar med en öl i handen!
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 14.03.2011, 10:01:15 ---Jag blir fortfarande provocerad av din "signatur" i dina inlägg :D och bestämde mig då dessa dök upp att inte kommentera dina grejor
MEN det här med Glyn Johns-mickning är intressant och detta låter ju jäkligt bra! :) Ok, sången är en aningen nära men i övrigt är det
--- Slut citat ---
Vad är det att bli provocread av? Det stämmer ju. Om tex Pete Townsend också tjatade om kraftigare stärkare så var det Jimi som verkligen började ta ut svängarna ljudmässigt, inte bara spelmässigt. Jag kommer ihåg att det snackades om det på den tiden.
Man ska ju kunna sjunga nära micken och få ett större ljud i alla fall. Channelstripen kom inte idag heller, Fan.
MaxB:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 14.03.2011, 15:08:20 ---
--- Slut citat ---
Vad är det att bli provocread av? Det stämmer ju. Om tex Pete Townsend också tjatade om kraftigare stärkare så var det Jimi som verkligen började ta ut svängarna ljudmässigt, inte bara spelmässigt. Jag kommer ihåg att det snackades om det på den tiden.
Man ska ju kunna sjunga nära micken och få ett större ljud i alla fall. Channelstripen kom inte idag heller, Fan.
--- Slut citat ---
[signature]Tack Jimi Hendrix för att du såg till att Marshalls fina gitarrförstärkare och högtalarväggar blev konstruerade.[/signature]
Jag minns att det var en debatt om det här. Om jag minns rätt vann inte minnena av Jimi Hendrix den debatten...
Skriv Håkan Nilsson - Life is hard i rubriken i första inlägget vetja - så man lättare hittar tillbaka till detta musiksmycke, då man söker.
Fuzzbub:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 14.03.2011, 15:08:20 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Ok, off-topic men varför säger du att det stämmer när du (till slut) själv erkänner att du hade fel?? :
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 09.12.2010, 20:25:38 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 09.12.2010, 19:59:35 ---jag som inte tänkte skriva mer......får gå på avvänjning sen!!
Eddi: Den första säger ju bara samma sak om igen. Townsend kom ju in i butiken redan 1965 enligt Marshalls egen hemsida och Jim Marshall själv säger ju själv i boken om Marshall att stacken faktiskt föddes tack vare Townsends önskemål. Och snubben i videon säger ju bara att Hendrix var en av många som spelade på den...inte att han var först.
Den under säger ju ingenting då det bara är ett bildcollage helt utan kronologi som nå satt ihop. Låten e från 65 kanske men då visste inte Hendrix vad Marshall var än.
Och hela diskussionen har ju grundats på HN's uttalande om att det är tackvare Hendrix som vi har Marshall. Vilket ju både Jim Marshall själv och Marshalls hemsida motstrider
Nu lägger jag ner!!
Vår senaste platta heter "the delirium suite". Jag tror Håkan har bott där ;) :D
--- Slut citat ---
Lägger ner nu när det är så kul?
Jag får väl erkänna att Pete T var först då.
Ber Asti om ursäkt att jag förstörde din Lennontråd.
Ber alla jag kallat "skithål" om ursäkt.
Erkänner att jag är ett skithål.
Men lite kul var det allt, haha, fy fan!
--- Slut citat ---
Håkan Nilsson:
Okej, det står i böckerna om Pete Townsend. Men jag minns att Jimi Hendrix var drivande. På internet kan vilka sanningar som helst stå. Jag påstod inte det där för att provocera, det är nåt jag minns lika tydligt som när Jimi Hendrix Experience första LP kom ut. För mig är marshallsoundet nåt jag förknippar med att Jimi sa till att han behövde nåt våldsammare än Fendercombos. Jag var med på den tiden, och de enda band jag lyssnade på var The Who och Jimi Hendrix Experience. Så det pyttelilla man fick höra om dem i media det kommer jag ihåg. Det sas på skämt i Bildjournalen eller nån liknande tidning att Pete Townsend och Ringo Starr tävlade om vem som hade störst näsa.
The Who spelade här i Söderhamn när jag var 10 år, missade det då. Fick se dem på Globen sist de var här nu sist, John Enthwistle levde då. Ringo Stars son spelade trummor. De framförde bla Quadrophenia, det var djävulskt bra, Pete spelade bättre än jag hört på nån platta. Roger Daltrey spelade ak gitarr så man bleknade. Pete hade en brorsa med som också spelade gitarr. De var 13 man på scen, inklusive en vit mods-scooter med en massa backspeglar på.
Värst var The Ox bassolon... B) Alla sket på sig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida