Forum > Demolåtar
Life is hard mix 10, nu är den klar!
Fuzzbub:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 14.03.2011, 19:58:10 ---Okej, det står i böckerna om Pete Townsend. Men jag minns att Jimi Hendrix var drivande. På internet kan vilka sanningar som helst stå. Jag påstod inte det där för att provocera, det är nåt jag minns lika tydligt som när Jimi Hendrix Experience första LP kom ut. För mig är marshallsoundet nåt jag förknippar med att Jimi sa till att han behövde nåt våldsammare än Fendercombos. Jag var med på den tiden, och de enda band jag lyssnade på var The Who och Jimi Hendrix Experience. Så det pyttelilla man fick höra om dem i media det kommer jag ihåg. Det sas på skämt i Bildjournalen eller nån liknande tidning att Pete Townsend och Ringo Starr tävlade om vem som hade störst näsa.
The Who spelade här i Söderhamn när jag var 10 år, missade det då. Fick se dem på Globen sist de var här nu sist, John Enthwistle levde då. Ringo Stars son spelade trummor. De framförde bla Quadrophenia, det var djävulskt bra, Pete spelade bättre än jag hört på nån platta. Roger Daltrey spelade ak gitarr så man bleknade. Pete hade en brorsa med som också spelade gitarr. De var 13 man på scen, inklusive en vit mods-scooter med en massa backspeglar på.
Värst var The Ox bassolon... B) Alla sket på sig.
--- Slut citat ---
Håller med om att Hendrix var drivande och väldigt viktigt för Marshall. Hans strata-ljud är oöverträffat (bland strator) tycker jag dessutom! :) /JEH
MikaelEdebro:
Skitgo låt!
Håller också med om att sången möjligtvis är en gnutta för nära/hög i mixen. Annars har du rattat ett kanonljud!
Håkan Nilsson:
Ny mix o master 110314
Mindre komprimering på trummor o bas
Annan eq o mer volym på basgitarr efter inrådan av Bluesboy.
Mer komprimering på sång o leadgitarr
Förra mixen använde jag av slöhet ett enda reverb, inget eko... Nu har jag två på trummorna och ett tredje på mastern, det tycker jag limmar ihop och gör det snyggt som fan.
Långt tapedelay på sång (och även reverb feståss) och speciellt sologitarr. Ett reverb jag hade på leadgitarren har jag tagit bort. Tagit bort det på kompgitarren med. Panorerat gitarrena annorlunda
Har i stället för att lå Finalizern mastra själv har jag gjort det manuellt...
http://www.speedyshare.com/files/27402241/01_Life_is_hard_2.mp3
Tack för tyckande. Tror jag fått sången mjukare o mer lagom nu. Mycket tack vare manuell mastring...
Ola:
Hej H Nilsson
skitskön låt och sång. gillas mycket!
Det jag tror kan göra mixen mycket bättre (i mina öron) är att sänka nivån på hihatt och oh samt skära lite topp på reverbsvansen så är du i mål
ett tips bara det låter ok nu med
bra jobbat
mvh Ola
spacetrucker:
Ojdå, denhär har jag missat.. har således inte hört tidigare versioner... men denhär är kanonbra. Jag tycker trummorna låter skitbra :wub: ... sådär vill jag också få det att låta. Själva låten och helheten är också bra. Hittar inget att klaga på.
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida