Forum > Demolåtar
Life is hard mix 10, nu är den klar!
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Kornstad skrivet 13.03.2011, 22:20:46 ---Riktigt skönt bluesgung här!
Tycker du sjunger riktigt bra faktiskt!
Livespelning och en kall pilsner i näven så är lyckan gjord. :)
--- Slut citat ---
Tyckte tom själv att jag sjöng bra. Men är inte nöjd med ljudet alls. Kanske sjunger jag för nära micken? Är van att göra det live i Beta58, har hörlurar även live. Jag tycker man kan göra så mycket mer med rösten om man går nära. Jag har redan köpt en ny channelstrip jag hoppas få i morrn. Kanske det blir bättre då. Trummorna låter ju bra, och sången spelar jag in i samma rum... Kom nu på att jag kanske borde skippa micscreenen? Trummorna funkar ju med Glyn Johnsmickning, ganska långt i från och mycket rum. Kanske det vore bättre utan skärmen?
Eddi:
Jäkligt skönt livefeel jag njuter i fulla drag sånt där med olika rum bekommer mig inte så värst. Bra sång också möjligen lite för nära men bara pytte då. Guran var svettigt bra möjligen någon marginell snubbling någonstans kanske eller njä det får passera. Wounderbaum Håkan :wub:
MaxB:
Skönt häng i helheten (i laptop-högtalare.)
Lägger in i mp3-spelaren för att överraskas framöver.
Håkan Nilsson:
Men sångljudet irriterar... Det är ju samma preamp, samma Neumann TLM102 och samma rum som jag spelat in trummor så bra i, så det borde gå att få till. När jag fått hem channelstripen ska jag testa att sjunga i samma mick, men ta bort micscreenen så jag får med rummet. Akustiken där är nog bättre än vad jag trott, 30-talskåk med grova plank o spån i väggarna, ett riktigt rock-house! B)
Fuzzbub:
Jag blir fortfarande provocerad av din "signatur" i dina inlägg :D och bestämde mig då dessa dök upp att inte kommentera dina grejor
MEN det här med Glyn Johns-mickning är intressant och detta låter ju jäkligt bra! :) Ok, sången är en aningen nära men i övrigt är det
kalasljud! Kör hårt! (och ta bort signaturen! ;) /JEH
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida