Forum > Demolåtar

Asti - When I look into your eyes

<< < (4/6) > >>

robblar:
Dette er en godlåt, ja. Less is more! Bra! Liker melodien. Snygga kor! Eh.. Stämmasång? Heh.
Enig med Eddi at panorert tremolo kan bli litt  :wacko: i begynnelse, men man venner seg fort og da blir det otråkigt!

-Robert

asti:

--- Citat från: Piddleton skrivet 11.03.2011, 01:39:07 ---Man kan ju alltid spela in torrt och sedan leda ut signalen till en extern effektbur och tillbaka igen om du är särskilt förtjust i någon hård effekt.

Supermysig låt. Kritiken ovan är väl rätt men jag myser mest över den sköna matta som sången och pianot bildar. Ambient med en riktning.

--- Slut citat ---

Det är just det du beskriver som jag försökt , men inte lyckats få att fungera..... Får ingen signal tillbaka hur jag än kopplar.
Jag har ett mjukvarureverb numera, som är bra, så jag borde lära mig det ordentligt och skippa hårdvaran. Men gammal hund och sitta osv.  :)
Kul att du tycker låten är mysig! Det var just det jag i första hand var ute efter - symbiosen mellan elpiano och sång. Att försöka få till en
mjuk, avslappnad stämning med förhoppningsvis lite sköna klanger.
Tack för lyssning och kommentar! Ditt namn dök upp helt nyligen (åtminstone för mig) - så om du är ny på forumet önskar jag dig välkommen!
/Asti

asti:

--- Citat från: robblar skrivet 11.03.2011, 03:06:24 ---Dette er en godlåt, ja. Less is more! Bra! Liker melodien. Snygga kor! Eh.. Stämmasång? Heh.
Enig med Eddi at panorert tremolo kan bli litt  :wacko: i begynnelse, men man venner seg fort og da blir det otråkigt!

-Robert

--- Slut citat ---

Ville göra den minimalistisk i arret och tänkte först ha enbart sång och elpiano, men då behöver man vara bättre
på piano än vad jag är för att den inte ska bli för enformig.  :) Kanske skulle man skippa flöjterna ("mellotronen")...?
Ja, det är ett försök till stämsång även om det kanske inte framgår så tydligt!  :)
Drar man på för mycket tremolo och panorerar ut den för långt kan det bli jobbigt att lyssna på.
Tyckte jag var rätt försiktig här. Roligt att du "liker"!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

robblar:

--- Citat från: asti skrivet 11.03.2011, 09:29:10 ---
--- Citat från: robblar skrivet 11.03.2011, 03:06:24 ---Dette er en godlåt, ja. Less is more! Bra! Liker melodien. Snygga kor! Eh.. Stämmasång? Heh.

-Robert

--- Slut citat ---

Ville göra den minimalistisk i arret och tänkte först ha enbart sång och elpiano, men då behöver man vara bättre
på piano än vad jag är för att den inte ska bli för enformig.  :) Kanske skulle man skippa flöjterna ("mellotronen")...?
Ja, det är ett försök till stämsång även om det kanske inte framgår så tydligt!  :)
Drar man på för mycket tremolo och panorerar ut den för långt kan det bli jobbigt att lyssna på.
/Asti

--- Slut citat ---

Det fremgår tydelig at det er stämsång, var nok bare jeg som snubler litt i språket  ;)
Liker ("mellotronen") også. Det er nok den som gjør at jeg får den beatles-vibben.
Jeg så forresten et fin hvit mellotron 400 på museum for to uker siden. Viser seg at den eies av en jeg spiller med. Heheh.

-Robert

asti:

--- Citat från: robblar skrivet 11.03.2011, 14:21:41 ---
--- Citat från: asti skrivet 11.03.2011, 09:29:10 ---

-Robert

--- Slut citat ---

/Asti

--- Slut citat ---

Det fremgår tydelig at det er stämsång, var nok bare jeg som snubler litt i språket  ;)
Liker ("mellotronen") også. Det er nok den som gjør at jeg får den beatles-vibben.
Jeg så forresten et fin hvit mellotron 400 på museum for to uker siden. Viser seg at den eies av en jeg spiller med. Heheh.

-Robert

--- Slut citat ---
Jag trodde det, men var nyfiken på vad du menade!  :)
Ja, så fort man hör en mellotron är man tillbaka till Strawberry fields!  :wub:
Jag har aldrig ens sett en mellotron i verkligheten! Men du kanske har möjlighet att låna en när du behöver?  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion