Forum > Demolåtar
Asti - When I look into your eyes
robblar:
--- Citat från: asti skrivet 11.03.2011, 16:21:10 ---
--- Citat från: robblar skrivet 11.03.2011, 14:21:41 ---
--- Citat från: asti skrivet 11.03.2011, 09:29:10 ---
--- Citat från: robblar skrivet 11.03.2011, 03:06:24 ---Dette er en godlåt, ja. Less is more! Bra! Liker melodien. Snygga kor! Eh.. Stämmasång? Heh.
Enig med Eddi at panorert tremolo kan bli litt :wacko: i begynnelse, men man venner seg fort og da blir det otråkigt!
-Robert
--- Slut citat ---
Ville göra den minimalistisk i arret och tänkte först ha enbart sång och elpiano, men då behöver man vara bättre
på piano än vad jag är för att den inte ska bli för enformig. :) Kanske skulle man skippa flöjterna ("mellotronen")...?
Ja, det är ett försök till stämsång även om det kanske inte framgår så tydligt! :)
Drar man på för mycket tremolo och panorerar ut den för långt kan det bli jobbigt att lyssna på.
Tyckte jag var rätt försiktig här. Roligt att du "liker"! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
--- Slut citat ---
Det fremgår tydelig at det er stämsång, var nok bare jeg som snubler litt i språket ;)
Liker ("mellotronen") også. Det er nok den som gjør at jeg får den beatles-vibben.
Jeg så forresten et fin hvit mellotron 400 på museum for to uker siden. Viser seg at den eies av en jeg spiller med. Heheh.
-Robert
--- Slut citat ---
Jag trodde det, men var nyfiken på vad du menade! :)
Ja, så fort man hör en mellotron är man tillbaka till Strawberry fields! :wub:
Jag har aldrig ens sett en mellotron i verkligheten! Men du kanske har möjlighet att låna en när du behöver? :)
--- Slut citat ---
Det slo meg plutselig at "kor" kan bety noe annet på svensk.
Tror det blir vanskelig å få mellotronen ut av glassmonteren bare for hobbybruk. Kanskje om jeg hadde et riktig studio.
Fotos:
http://www.flickr.com/photos/27485954@N07/5104831486/
-R
asti:
--- Citat från: robblar skrivet 11.03.2011, 18:09:12 ---
--- Citat från: asti skrivet 11.03.2011, 16:21:10 ---
--- Citat från: robblar skrivet 11.03.2011, 14:21:41 ---
--- Citat från: asti skrivet 11.03.2011, 09:29:10 ---
--- Citat från: robblar skrivet 11.03.2011, 03:06:24 ---Dette er en godlåt, ja. Less is more! Bra! Liker melodien. Snygga kor! Eh.. Stämmasång? Heh.
Enig med Eddi at panorert tremolo kan bli litt :wacko: i begynnelse, men man venner seg fort og da blir det otråkigt!
-Robert
--- Slut citat ---
Ville göra den minimalistisk i arret och tänkte först ha enbart sång och elpiano, men då behöver man vara bättre
på piano än vad jag är för att den inte ska bli för enformig. :) Kanske skulle man skippa flöjterna ("mellotronen")...?
Ja, det är ett försök till stämsång även om det kanske inte framgår så tydligt! :)
Drar man på för mycket tremolo och panorerar ut den för långt kan det bli jobbigt att lyssna på.
Tyckte jag var rätt försiktig här. Roligt att du "liker"! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
--- Slut citat ---
Det fremgår tydelig at det er stämsång, var nok bare jeg som snubler litt i språket ;)
Liker ("mellotronen") også. Det er nok den som gjør at jeg får den beatles-vibben.
Jeg så forresten et fin hvit mellotron 400 på museum for to uker siden. Viser seg at den eies av en jeg spiller med. Heheh.
-Robert
--- Slut citat ---
Jag trodde det, men var nyfiken på vad du menade! :)
Ja, så fort man hör en mellotron är man tillbaka till Strawberry fields! :wub:
Jag har aldrig ens sett en mellotron i verkligheten! Men du kanske har möjlighet att låna en när du behöver? :)
--- Slut citat ---
Det slo meg plutselig at "kor" kan bety noe annet på svensk.
Tror det blir vanskelig å få mellotronen ut av glassmonteren bare for hobbybruk. Kanskje om jeg hadde et riktig studio.
Fotos:
http://www.flickr.com/photos/27485954@N07/5104831486/
-R
--- Slut citat ---
"Tror det blir vanskelig å få mellotronen ut av glassmonteren" - jag hjälper gärna till! B)
Jay Thomas:
Mycket bra! :) Du slår till som vanligt med en kanonlåt (i mitt tycke). :wub:
Stämningsmässigt associerar jag väldigt mycket till Pink Floyd, tror att det är tempot och elpianot som gör det, gött är det i vilket fall. Mix och prod överlämnar jag till andra att tycka till om.
Piddleton:
--- Citat från: asti skrivet 11.03.2011, 09:20:57 ---Det är just det du beskriver som jag försökt , men inte lyckats få att fungera..... Får ingen signal tillbaka hur jag än kopplar.
--- Slut citat ---
Aha, jag förstår. Vad kör du för mjukvara? Hur kopplar du? Detta ska vi lösa! :)
--- Citera --- Ditt namn dök upp helt nyligen (åtminstone för mig) - så om du är ny på forumet önskar jag dig välkommen!
--- Slut citat ---
Tack tack. Jag är sprojlans ny. B)
asti:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 11.03.2011, 21:23:25 ---Mycket bra! :) Du slår till som vanligt med en kanonlåt (i mitt tycke). :wub:
Stämningsmässigt associerar jag väldigt mycket till Pink Floyd, tror att det är tempot och elpianot som gör det, gött är det i vilket fall. Mix och prod överlämnar jag till andra att tycka till om.
--- Slut citat ---
Det var roligt att höra!
Tycker väl inte själv att detta går åt Pink Floyd-hållet.....?
Men jag har inget emot jämförelsen eftersom dom tillhör mina favoriter alltsedan Dark side of the moon släpptes. :)
Tack för lyssning och snälla ord!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida