Forum > Demolåtar

Asti - When I look into your eyes

(1/6) > >>

asti:
Vet inte om arret håller/räcker till. Tråkig låt? Kom gärna med synpunkter på arret (eller vad som helst).
Tanken var från början att det skulle vara en minimalistisk, nära låt. Den bör nog förlängas med en vers eller ett stick.....

Titel: When I look into your eyes
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
År: 2011
Längd: 2:55

Clemens:
Tycker det var en ovanligt otråkig låt! Funkar alldeles utmärkt, skön att lyssna på. och tycker absolut att den håller...Nice! :)

MaxB:
Vackert farbrorn!
Det är lugnt och harmoniskt. Titeln påminner lite om rad två i min låt i Emlans tävling nyss på KR...

Runt 60-70 sekunder in kan du testa att klippa bort ssss-ljuden på alla utom ett spår. De ligger inte helt i synk och det kanske är svårt att flytta så alla kommer samtidigt? Då kan du klippa bort dubletterna av s-ljud. Provat det förut på dubbad sång?

Eddi:
Tremolon och lurarna gjorde mig lite yr till en början. Fin liten pärla detta och av någon anledning tänkte jag på Mandomsprovet - så nu är det bara att göra en video Asti :D

jonnerstone:
Väldigt skön låt här, gött e-piano och en bra sångmelodi. Precis som MaxB säger så är inte dubbarna tighta och det förtar magin när man "hör" att det är dubbar. En bra regel är att aldrig låta dubbarna få avsluta ord som slutar på s,t,k.p osv utan låt dubben bara få följa med till sista vokalen i ordet så får leaden avsluta, då slipper du sådana tråkiga dubbel konsonanter.
Hör en del smask och salivljud också på sången, kanske städa bort eller öka avståndet till miken.

Sen har jag för mig att du en gång sa att du sjunger in genom en reverbburk, vilket gör reverbet är inbränt på wavespåret eller? Känns lite som att det skulle vara skönt att få höra ett annat sångljud på dig nångång. Inte för att det är dåligt utan mest för att det skulle ge dig lite mer variation i ditt sound. Effektlägga i datorn istället t.ex  :)

Bra stuff annars!!

Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion