Forum > Demolåtar

Gurano - På gång

<< < (2/4) > >>

Gurano:

--- Citat från: Eddi skrivet 06.03.2011, 19:29:08 ---Ja jag tycker att ljudvalen blev bättre. Nu låter det dock som ett gäng musiker laddat upp sina prylar i en medelstor lagerlokal och framför sitt alster - inget fel med det men jag tror inte det är så du tänkt dig. Ta den sprödaste gitarren och för den närmre scenkanten så att säga och gör kanske en mittcentrering och en höjning av EQ runt 6-800 - placera ut musikerna i lokalen som du ser att de står. Oftast har man ju basen i mitten men med en stålbas är det inget fel att ha den något till vänster etc.

--- Slut citat ---
Tack för att du orkar lyssna flera gånger :)

Jag tyckte att soloplockguran började alldeles för direkt på, så jag klippte bort lite på den - nu börjar den på 3e vändan på versen istället för på 1a. Jag tog även bort lite kompression på leaden, och höjde blås och fiol ett litet snäpp.
Min tanke är att fylla ut brejket med nåt oxå och ev förlänga (slutet suger tror jag).

Gurano

Eddi:
Ja slutet kommer lite abrupt. Jag tycker du har mejslat rummet bättre men det där med att plockguran först kommer in vid tredje varvat hör jag inte . Stråkarna ligger både höger och vänster kanske bättre med att köra åt ett håll höger tycker jag i så fall. Låten är bra men jag upplever den som lite stressig finns nog utrymme för ett lugnare mittparti skulle jag tycka.

equality:
Får som vanligt lite Zamla-vibbar på ett mycket positivt sätt men också: med  nylonguran väntar man sig nästan att Cornelis skall ge hals. Fint, folkligt, småputtrigt till kaffet som Zamlas Folkvisa i morse:

Piddleton:
Skön låt och bra spelat. Ljudmässigt låter som en liveinspelning, alltså med en mick i ett hörn av ett stort rum. Är det meningen?

spacetrucker:
Jo, nu är det rymligare tycker jag. Gillar detta. Lyssnar på jobbet nu med sämre ljudkvalitet så mycket mer kan jag inte säga just nu. Återkommer.

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion