Forum > Demolåtar
Gurano - På gång
asti:
Jag hör ingen ståbas. Har du tagit bort den?
Akustiska gitarrer brukar jag skära under 125-150 Hz ca 3 dB för att få bort "bumlighet".
Om man har flera akustiska gitarrer kan det var bra att separera dom 30-40 % åt varsitt håll
för att kunna urskilja bättre. Jag vet att jag kastar sten i glashus, men det är kanske lite för
många instrument som spelar samtidigt? :)
Får precis som Eq associationer till Zamla Mammas Manna eller liknande.
Kul låt som får det att spritta i benen!
/Asti
Gurano:
--- Citat från: asti skrivet 10.03.2011, 20:27:58 ---Jag hör ingen ståbas. Har du tagit bort den?
Akustiska gitarrer brukar jag skära under 125-150 Hz ca 3 dB för att få bort "bumlighet".
Om man har flera akustiska gitarrer kan det var bra att separera dom 30-40 % åt varsitt håll
för att kunna urskilja bättre. Jag vet att jag kastar sten i glashus, men det är kanske lite för
/Asti
--- Slut citat ---
Jo då detta är nog lite bumligt och behöver skäras - men skär man på samma ställen när det gäller stål- och nylonsträngade?
Ska testa mig fram lite i mixträsket. Kul att det spritter i dina ben, men det var inte meningen att dra igång ett träningspass (om det gick så långt :)) - hoppas att det inte blev ett löp-pass.
Gurano
asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 10.03.2011, 22:28:44 ---
--- Citat från: asti skrivet 10.03.2011, 20:27:58 ---Jag hör ingen ståbas. Har du tagit bort den?
/Asti
--- Slut citat ---
Jo då detta är nog lite bumligt och behöver skäras - men skär man på samma ställen när det gäller stål- och nylonsträngade?
Ska testa mig fram lite i mixträsket. Kul att det spritter i dina ben, men det var inte meningen att dra igång ett träningspass (om det gick så långt :)) - hoppas att det inte blev ett löp-pass.
Gurano
--- Slut citat ---
Nylonsträngat är knepigare tycker jag och jag brukar nog skära lite högre upp i mellanregistret då.
Sedan har man ju inte alls den naturliga, "krispiga" diskanten som vid stålsträngat. Dessutom tycker jag det är
svårare att få ett jämnt anslag med nylonsträngar. Men det är mina personliga idéer som du inte ska fästa dig vid alltför mycket! :)
Jo, tyvärr ådrog jag mig en sträckning när det "spratt" som mest, men då kan jag ju vara hemma och göra musik i stället för att jobba! :)
Jay Thomas:
Snygg! :)
Gillar drivet och det vårliga i låten! :)
Ogillar att temat pågår (för) länge och att det är väldigt "tätt" av ljud i mitten, kanske minska antalet instrument, alt panorera lite mer aktivt. Gitarr låter lite som om den var på en hylla ovanför de andra ibland.
Gurano:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 11.03.2011, 21:44:08 ---Snygg! :)
Gillar drivet och det vårliga i låten! :)
Ogillar att temat pågår (för) länge och att det är väldigt "tätt" av ljud i mitten, kanske minska antalet instrument, alt panorera lite mer aktivt. Gitarr låter lite som om den var på en hylla ovanför de andra ibland.
--- Slut citat ---
Jo det är nog lite tätt - ska försöka mixa annorlunda, men jag minskar nog inte antalet instrument -för de är inte så många...men panorera mera kan ju vara en idé, tack för detta!
Kul att du gillar
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida