Forum > Demolåtar

Gurano - På gång

(1/4) > >>

Gurano:
Sättning:
Akustisk plock och sologura
Ståbas
Trummor
Flöjt
Fiol
Orgel

Hejsan
Kämpar på med min mixning!

Jag gick tillbaka till gamla inspelningar med mitt akkespel och hörde att det lät för jävligt - men sedan jag köpt ny mick och försökt att följa era tips om bl.a. nivåer, EQ hit och skära dit :D så tror jag att jag börjar förstå lite i alla fall.

Spelade in detta idag och har hela förmiddagen försökt att få ett bra ljud - vad tycker ni? vad ska/bör/måste ändras, vad funkar mixmässigt osv? Tar gärna synpunkter på arr....typ på allt helt enkelt

Ha det
Gurano

spacetrucker:
OJ.. det var överraskande... på ett positivr sätt :D
Jo, jag tycker ... eh.. det är nåt som är för mycket i denna vackra soppa. Låter trångt. Låter som om allt låg i mellanregistret. Själva låten gillade jag i alla fall.

Space

Eddi:
Kul med nåt annorlunda från ditt håll. Säger som Space gillar låten och den sköna hoppande takten stråket mot slutet gillar jag inte ljudet på men tanken är rätt. Basen du kör med är en acke antar jag - skulle nog inte bli fel med en riktig istället  tror jag.

Gurano:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 06.03.2011, 17:43:03 ---OJ.. det var överraskande... på ett positivr sätt :D
Jo, jag tycker ... eh.. det är nåt som är för mycket i denna vackra soppa. Låter trångt. Låter som om allt låg i mellanregistret. Själva låten gillade jag i alla fall.
Space

--- Slut citat ---
Hehe kul att överraska! Jag misstänker att det du upplever som för mycket är nog en synth jag slängde på i sista stund - har nu tagit bort den helt enkelt

--- Citat från: Eddi skrivet 06.03.2011, 17:56:47 ---Kul med nåt annorlunda från ditt håll. Säger som Space gillar låten och den sköna hoppande takten stråket mot slutet gillar jag inte ljudet på men tanken är rätt. Basen du kör med är en acke antar jag - skulle nog inte bli fel med en riktig istället  tror jag.

--- Slut citat ---
Det som du tycker låter som stråkar är inget annat än en synth - men jag bytte ut den nu mot en violin..hoppas att det blev bättre?
Jag la även på en ståbas

Tack båda för er tid å kommentarer
Gurano

Eddi:
Ja jag tycker att ljudvalen blev bättre. Nu låter det dock som ett gäng musiker laddat upp sina prylar i en medelstor lagerlokal och framför sitt alster - inget fel med det men jag tror inte det är så du tänkt dig. Ta den sprödaste gitarren och för den närmre scenkanten så att säga och gör kanske en mittcentrering och en höjning av EQ runt 6-800 - placera ut musikerna i lokalen som du ser att de står. Oftast har man ju basen i mitten men med en stålbas är det inget fel att ha den något till vänster etc.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion