Forum > Demolåtar
Hårdrock
Odrörir:
Håller med att det låter lite kallt om mixen. Ungefär som när man glömt dra igen fönstret under kalla vintern. Men låten låter bra så starkt plus där. :)
Odrörir:
--- Citat från: olofd skrivet 25.02.2011, 01:27:57 ---ja, fast det finns också en övertro till "rör" och "värme"..
--- Slut citat ---
+1
--- Citera ---Jag hoppas att myten att RÖR är alltid bra snart dör ut.. för så är det verkligen inte.. solid state ftw!
--- Slut citat ---
Som Randall Warhead Darell använde och så många metal gitarrister fortfarande dyrkar det ljudet han krämade fram.
--- Citera ---Sen är det så att många som pratar om värme som inte vet vad det är..
--- Slut citat ---
Upprepar man bara vad andra säger så kan man inte gå fel. :mellow: Det är så populärt prata om värme i stärkaren och mixverktyg. Nästan inga av dagens unga vet alls vad det är. Bara att det är något som de ska ha för det säger reklamen och som vi vet så har reklam aaaaldrig fel. :rolleyes:
Håkan Nilsson:
Creedence spelade/spelar på Kustom transistorförstärkare, och deras sound är ju som bekant omtyckt, Creedence alltså. John Fogerty har kvar exakt samma Kustom gitarrförstärkare han spelade på i Woodstock. Även jag har haft en vadderad Kustom basrigg, 250 watts topp med ett 18" reflexhorn. Inte den dubbelfemton med kromade portar som Creedence använde till gitarr, utan en 18" reflex. Den lät som fan, men dåligt med diskant. Bytte bort den mot en 300 watts Highwatt rörförstärkare plus två små 15" lådor nån gång på 70-talet. Korkat...
Odrörir:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 27.02.2011, 11:49:33 --- Bytte bort den mot en 300 watts Highwatt rörförstärkare plus två små 15" lådor nån gång på 70-talet. Korkat...
--- Slut citat ---
Ja... :lol: om man visste allt i förväg så skulle man inte gjort vissa val man gjort. Men det är alltid svårt veta vad som kommer vara eftertraktat flera år efteråt. Inte sitter man heller och tänker den här kommer jag vilja ha i framtiden om 20 år direkt. :D
olofd:
Så för att sammanfatta:
Alla tycker att det är för mycket dikant och är lite kallt? något annat ni kan rekommendera?
//Olof
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida