Forum > Demolåtar
Hårdrock
olofd:
Säg gärna vad ni tycker om MIXEN!, självaste musiken är oviktig då jag inte är involverad i den.. jag mixar bara.
[mp3=200,20,0,center]http://www.catherinemusic.se/kellme7.mp3[/mp3]
equality:
Du får säkert bättre svar från andra här på forumet. Lyssnar i skapliga lurar och jag brukar lyssna efter om sång och de olika instrumenten är tydligt definierade och det tycker jag verkligen att de är, t o m tejpen där på slutet är hur tydlig som helst :lol:. Tycker panorering, nivåer, utnivå låter hur proffsigt som helst. Är den inte mixen lite väl torr men det kanske tillhör genren?
olofd:
Tack för snabbt svar!
Ja, denna genre har blivit torrare och torrare de senaste åren.. skall låta proddat, men inte 80'.
Det har sannerligen varit en svår låt att mixa. inspelad på en porta på en ungdomsgård... lite som att pissa i motvind med andra ord.
Återkom gärna om du kommer på något mer!
equality:
Nåt mer? Bytte till mina bästa lurar (Ultrasone 2500) nu då jag tyckte ljudet verkade lite "kallt" (begär inte att jag skall utveckla det :huh:) i de andra för att jämföra och då försvann den känslan.
olofd:
Dåliga lurar med andra ord=)
nä då.. det kan nog stämma att det är lite kyligt.. ingen rörinspelning direkt.. mycket transistorer i verket här..
Det där är dock något som brukar vara svårt att fixa vid mix.. om man skall värma upp ett färdiginspelat spår så brukar man behöva dyra burkar.. jag är student..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida