Kontrollrummet

Analog vs. digital - LP vs. CD

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag kan höra de flesta bokstäverna! Ibland har jag lite svårt för lilla b och stockholmare som försöker uttala ö,
men annars inga större problem!
Kan du höra R som vi smålänningar och skåningar försöker säga ibland?  :D

Gurano

Jag är uppväxt med tungrots-R och Hoola Bandoola Band!  :)

Var verkligen vinyl som klarade av att hantera tungrots-r uppfunna då? :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Var verkligen vinyl som klarade av att hantera tungrots-r uppfunna då? :)
Vet faktiskt inte men Asti å jag låter nog bäst på vinyl...tror jag...för då kan raspen dölja det hela :D
G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Folk fattar inte skit här uppe om jag snackar mina skånska r, så för att undvika "va sa du?", kör jag nån uppmixad dialekt av allt möjligt. Bott lite varstans, folk tror jag är smålänning här och vissa på sistone tror jag är från nån spenat-förort.

Lite kusligt faktiskt, eftersom det är helt omedveten mixning av dialekter som försiggår i min skalle :ph34r: :fear:
https://soundcloud.com/user7789882


asti

  • Gäst
Jag kan höra de flesta bokstäverna! Ibland har jag lite svårt för lilla b och stockholmare som försöker uttala ö,
men annars inga större problem!
Kan du höra R som vi smålänningar och skåningar försöker säga ibland?  :D

Gurano

Jag är uppväxt med tungrots-R och Hoola Bandoola Band!  :)

Var verkligen vinyl som klarade av att hantera tungrots-r uppfunna då? :)
Nej, tungrots-r:en upptäcktes av Erik den läspe och halte, som för övrigt uppfann de-essern!  :o
Förr i tiden, när det var fattigt i Sverige, var det vanligt att man drygade ut brödet med tungrots-r,
som för övrigt inte smakar så illa om man tillreder dom på rätt sätt. Mikael Wiehe upptäckte däremot inte
tungrots-r förrän Hoola Bandoola upplösts! Men han levde nog gott dessförinnan... :unsure:
Idag används väl bara tungrots-r i de fattiga södra delarna av landet och av därifrån utflyttade kollaboratörer.