Forum > Demolåtar

In the doghouse - Grand design

<< < (3/5) > >>

ricorider:
Tidiga Whitesnake?!?!?! Nej nu jävlar får jag skärpa upp mig. Jag känner hur ödlorna bara måste kräkas upp på ett ännu gruvligare vis (tack Tokai för bra liknelser. Lyssnar man så kommenterar man inte om man inte har nått vettigt att säga, men det hade ju du så det känns helt ok). Gitarrsolot liksom allt annat var ju bara improviserat och snabbjammat på stående fot... Kanske borde bearbeta det lite. Angående trummorna så kanske det oxå stämmer. Får se om jag orkar dola med detta eller som vanligt bara skapa nya stycken.

Tack för bra kommentarer!!!

Tokai:
"Lyssnar man så kommenterar man inte om man inte har nått vettigt att säga"

Det är vår gamle trotjänare den eminenta munspels- och bluessångaren Harmonica mike som myntade begrepper "Lyssnar man så kommenterar man". Vilket jag håller stenhårt på. Visst, ibland blir man lite vilseledd när det inte finns någon beskrivning på låtens genre. Ibland så kollar jag då på hur andra tycker och får därmed en viss uppfattning. Är det trash, metal el dyl, då drar mig mig ur. Men ibland vet man inte och då går jag ifrån den gyllene regeln att kommentera när man lyssnat. Vilket är väldigt sällan.
Jag tycker man kan kommentera utan att ha nåt vettigt att säga. Bara vetskapen att någon annan har lyssnat på låten och kanske bara säger: "Bra", är nog för mig.
Men det är klart, säger nån "piss" vill man ju veta varför.

Bengan_gbg:
Tycker det låter ganska mkt Kiss om det hela trots allt - även om jag nog inte är så långt från Wernis resonemang heller. Kör så det ryker o gå loss på mixen en sväng så blir det kalas!

Jay Thomas:
Oh, sweet childhood! :)
Påminner mig mycket om musiken jag lyssnade på under senare delen av 70-talet, början av 80-talet. Bra vibbar, tycker att det är snyggt och kompetent med bra lir och snygg ljud! :)

ricorider:
Kiss och "sent 70-tal" känns bra mycket bättre än Whitesnake  :D Tack för bra respons allihop!!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion