Forum > Demolåtar

In the doghouse - Grand design

<< < (4/5) > >>

Fuzzbub:
Nämen nu måste jag tycka till om genren här.   Jag kan verkligen inte höra Whitesnake i det här och inte Kiss heller.  Ok, det är gitarrer med i bilden och det är rock men där slutar likheterna.  ;)     Nej jag får stoner-vibbar som fasen av detta *gillas* typ Kyuss och liknande.   /JEH

spacetrucker:
Måste erkänna att jag hade fördomar här. Slade hade en låt vid samma namn och trots att jag gillade Slade på 70-talet så gillade jag inte deras "In the doghouse" särksillt mycket. Näväl, detta är som tur nåt helt annat, riktig "dyster-heavy". Kommer att tänka på, som JT sade, sent 70-tal och tidigt 80-tal. Innan "hår-heavyn" kom.
Låten låter just som sån här musik skall låta tycker jag. Av nån anlednig fäste jag uppmärksamhet vid trummorna, dom sitter mycket bra.

Space

ricorider:
Tack för jättetrevliga kommentarer. Äntligen någon som hör lite stoner i min rock... :)

Wernborg:
Whitesnake is teh shit...

:)

Gurano:
Hej
Inte min musik direkt men visst indirekt funkar den gott :)
Hade inte tänkt säga nåt eftersom jag inte är inlyssnad på genren direkt, men som någon nämnde i tråden - lyssnar man så kommenterar man - en bra devis att följa :)

För mig låter gurorna för murriga och dova (men de ska säkert låta så? ). Kan man inte ha en kör på några ställen som stödsjunger med leaden? skulle kunna bli bra?

Ha det gott
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion